Seminarium licencjackie II
Kierunek studiów: Interdyscyplinarne studia humanistyczne nad środowiskiem
Kod programu: W1-S1SH24.2024

Nazwa modułu: | Seminarium licencjackie II |
---|---|
Kod modułu: | W1-SH-S1-SEM.2 |
Kod programu: | W1-S1SH24.2024 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 7 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przygotowanie studenta/ki do zakończenia prac nad rozprawą licencjacką/projektem licencjackim. W ramach modułu student/ka opracowuje kolejne etapy rozprawy/projektu: poszerza i porządkuje wiedzę z wybranego zagadnienia związanego tematycznie z programem studiów, weryfikuje zebrany materiał, opracowuje końcowe wnioski. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma ugruntowaną i uporządkowaną wiedzę o znaczeniu środowiskowych studiów humanistycznych oraz zna w poszerzonym stopniu teorie i metodologie badan z zakresu środowiskowych studiów humanistycznych [01] |
W01 [4/5] |
potrafi samodzielnie formułować problemy i hipotezy badawcze, przeprowadzić analizę problemów związanych z tematyką pracy/projektu, dobierać metody oraz selekcjonować źródła dot. podjętego tematu, wyciągać wnioski z zebranych danych [02] |
U01 [4/5] |
potrafi merytorycznie argumentować, samodzielnie odwołując się do wybranych stanowisk naukowych i poglądów innych autorów, myśleć spekulatywnie i metateoretycznie [03] |
U06 [4/5] |
wykazuje gotowość ciągłej weryfikacji zdobytej wiedzy, konieczności jej uzupełniania i pogłębiania oraz doskonalenia nabytych umiejętności [04] |
K01 [4/5] |
potrafi w formie pisemnej przedstawić wybrane przez siebie zagadnienie oraz samodzielnie opracować je zgodnie z obowiązującymi zasadami przygotowywania prac dyplomowych oraz z wykorzystaniem znajomości dyskursu akademickiego [05] |
U08 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [S] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |