Płeć kulturowa w perspektywie ekokrytycznej II
Kierunek studiów: Interdyscyplinarne studia humanistyczne nad środowiskiem
Kod programu: W1-S1SH24.2024

Nazwa modułu: | Płeć kulturowa w perspektywie ekokrytycznej II |
---|---|
Kod modułu: | W1-SH-S1-PK.2 |
Kod programu: | W1-S1SH24.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł stanowi kontynuację i rozwinięcie zagadnień omawianych w ramach modułu Płeć kulturowa w perspektywie ekokrytycznej 1. Celem zajęć będzie pogłębianie zdobytej wiedzy na temat głównych nurtów teorii feministycznych, genderowych i queerowych oraz ich powiązanie z zagadnieniem sprawiedliwości klimatycznej. Szczególny nacisk położony będzie na perspektywę ekokrytyczną, która stanowić powinna rdzeń wszystkich zagadnień związanych z reprodukcją przemocy, nierówności i wykluczenia. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma zaawansowaną wiedzę metodologiczną i teoretyczną z zakresu studiów nad płcią kulturową w perspektywie ekokrytycznej [01] |
W02 [4/5] |
rozumie i potrafi interpretować społeczne, kulturowe i ekonomiczne uwarunkowania nierówności płciowych [02] |
W05 [3/5] |
ma wiedzę o interdyscyplinarności studiów nad płcią kulturową oraz ich relacji z humanistycznymi studiami środowiskowymi [03] |
W03 [3/5] |
rozumie potrzebę kształtowania społecznej wrażliwości na zjawisko przemocy ze względu na płeć, seksualność, pochodzenie społeczne [04] |
W08 [2/5] |
ma wiedzę w zakresie wdrażania, promowania i kształtowania postaw równościowych w społeczeństwie [05] |
W10 [4/5] |
potrafi samodzielnie dokonać analizy i interpretacji wybranych zjawisk społeczno-kulturowych związanych z reprodukowaniem nierówności oraz przemocy ze względu na płeć [06] |
U02 [3/5] |
potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu płci kulturowej i przekazywać ją w spójny i logiczny sposób w procesie komunikacji społecznej [07] |
U05 [3/5] |
wyraża gotowość do szerzenia wiedzy i świadomości na temat konieczności wdrażania w instytucjach publicznych polityki równościowej [08] |
K03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |