Techniki tworzenia produktów cyfrowych
Kierunek studiów: Interdyscyplinarne studia humanistyczne nad środowiskiem
Kod programu: W1-S1SH24.2024

Nazwa modułu: | Techniki tworzenia produktów cyfrowych |
---|---|
Kod modułu: | W1-SH-S1-TTPC |
Kod programu: | W1-S1SH24.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z podstawowymi technikami i narzędziami stosowanymi przy planowaniu i przeprowadzaniu procesu projektowego: identyfikacja głównych interesariuszy i definiowanie ich potrzeb, tworzenie person (lub protoperson), opracowywanie ścieżek klientów (wybranych grup interesariuszy), definiowanie propozycji wartości, poszukiwanie efektywnych strategii dostarczania wartości interesariuszom, prototypowanie rozwiązań, ich testowanie i walidacja. Osoby studiujące zapoznają się z siatką pojęć, za pomocą których określa się użyteczność produktu. Szczególny nacisk jest kładziony na projektowanie w duchu minimum viable product, a także na etap przechodzenia od definiowania problemu do oceny działania prototypu w konfrontacji z rzeczywistością |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna techniki i pojęcia procesu projektowego wybranych środowisk cyfrowych [01] |
W11 [3/5] |
zna strategie wypracowania rozwiązań cyfrowych oczekiwanych przez interesariuszy oraz rozwiązań użytecznych społecznie [02] |
W11 [3/5] |
potrafi przetestować zaproponowane przez siebie rozwiązanie [03] |
U02 [3/5] |
chce tworzyć i testować rozwiązania cyfrowe, które łączą wartości biznesowe i etyczne [04] |
U03 [4/5] |
potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami do projektowania rozwiązań cyfrowych [05] |
U08 [4/5] |
potrafi tworzyć szybkie prototypy (low fidelity) [06] |
K02 [3/5] |
potrafi stosować zdobytą wiedzę do tworzenia społecznie użytecznych rozwiązań (projektowanie dla sprawczości), rozumie czym jest użyteczność produktu cyfrowego [07] |
K02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |