Badania oparte na sztuce
Kierunek studiów: Interdyscyplinarne studia humanistyczne nad środowiskiem
Kod programu: W1-S1SH24.2024

Nazwa modułu: | Badania oparte na sztuce |
---|---|
Kod modułu: | W1-SH-S1-BS |
Kod programu: | W1-S1SH24.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest przygotowanie studentów do realizacji badań przy użyciu metod opartych na sztuce (Art-Based Research), w szczególności na literaturze, sztukach performatywnych i wizualnych. W ramach zajęć studenci 1) poznają teoretyczne założenia wyjaśniające konieczność sięgania po artystyczne metody badawcze; 2) rozwiną umiejętność analizy i interpretacji dzieł sztuki zorientowanych na produkowanie wiedzy; 3) w praktyczny sposób zaznajomią się z alternatywnymi wobec konwencjonalnych sposobami pozyskiwania i organizowania danych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma zaawansowaną wiedzę na temat złożoności problemów podejmowanych przez współczesną humanistykę i założeń metodologicznych badań opartych na sztuce, które starają się tym problemom sprostać. [01] |
W01 [3/5] |
ma wiedzę na temat współczesnych tendencji związanych z badaniami opartymi na sztuce i dzieł, które w sposób twórczy podejmują najważniejsze problemy związane z kryzysem klimatycznym. [02] |
W04 [4/5] |
rozumie potrzebę wykorzystywania sztuki do kształtowania proekologicznych postaw społecznych i jest świadom potencjału twórczych praktyk w tym zakresie. [03] |
W08 [2/5] |
potrafi waloryzować i oceniać źródła informacji, a także wyszukiwać potrzebne dane. [04] |
U01 [3/5] |
potrafi formułować kreatywne pytania badawcze, a także dobierać twórcze środki wyrazu, które umożliwiałyby ich zgłębianie. [05] |
U02 [3/5] |
wykazuje inicjatywę w zakresie twórczego uczestnictwa w życiu społeczno-kulturalnym [06] |
K04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |