Psychologia rozwojowa
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N1PE19.2024
| Nazwa modułu: | Psychologia rozwojowa |
|---|---|
| Kod modułu: | B7 |
| Kod programu: | W3-N1PE19.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 5 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Psychologia rozwojowa" ma na celu wyjaśnienie specyfiki psychologii rozwojowej jako działu psychologii. Kolejnym celem jest przedstawienie w zarysie aktualnego stanu wiedzy na temat rozwoju człowieka na przestrzeni życia. Trzecim celem jest omówienie wybranych problemów badawczych podejmowanych w ramach psychologii rozwojowej oraz najważniejszych koncepcji naukowych wypracowanych w jej ramach. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
W zakresie kompetencji absolwent jest gotów do ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej [K01] |
KN3_K08 [2/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi obserwować procesy rozwojowe uczniów [U01] |
KN3_U01 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi rozpoznawać potrzeby psychospołecznego wsparcia ucznia oraz identyfikować jego potrzeby w rozwoju uzdolnień i zainteresowań [U02] |
KN3_U01 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie proces rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój fizyczny, motoryczny, psychoseksualny, rozwój procesów poznawczych (myślenia, mowy, spostrzegania, uwagi, pamięci), rozwój społeczno-emocjonalny i moralny; zmiany fizyczne i psychiczne w okresie dojrzewania; normę rozwojową i rozwój w kontekście wychowania; dysharmonie i zaburzenia rozwojowe uczniów; zaburzenia zachowania oraz zagadnienia nieśmiałości i nadpobudliwości [W01] |
KN3_W02 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [01] | 20 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
W01 |
| ćwiczenia [02] | 10 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||