Samorząd terytorialny RP
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024
| Nazwa modułu: | Samorząd terytorialny RP |
|---|---|
| Kod modułu: | W3-MS-S1-STRP |
| Kod programu: | W3-S1MS21.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Głównym celem modułu jest zapoznanie studentów z historią, strukturą, zadaniami i kompetencjami samorządu terytorialnego w Polsce. Omówiona zostanie ewolucja polskiej samorządności po 1918 roku, a także źródła i struktura finansów samorządu terytorialnego. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym [STRP_K01] |
MS_1_K02 [3/5] |
rozumie konieczność kierowania się zasadami etycznymi w pracy zawodowej [STRP_K02] |
MS_1_K03 [3/5] |
posiada umiejętność analizowania zagadnień związanych z problematyką samorządu terytorialnego na podstawie pozyskanych treści z zakresu dyscypliny [STRP_U01] |
MS_1_U02 [3/5] |
ma wiedzę na temat struktury i działania samorządu terytorialnego w Polsce [STRP_W01] |
MS_1_W02 [3/5] |
ma wiedzę na temat znaczenia horyzontalnego i wertykalnego podziału wykonywania zadań publicznych w państwie [STRP_W02] |
MS_1_W04 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [W3-MS-S1-STRP_W] | 15 |
Wykład konwersatoryjny [b02] |
egzamin |
STRP_K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||