European Integration
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024
| Nazwa modułu: | European Integration |
|---|---|
| Kod modułu: | W3-MS-S1-EI |
| Kod programu: | W3-S1MS21.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
| Język wykładowy: | angielski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest zaznajomienie osób studiujących z pojęciami dotyczącymi integracji międzynarodowej, jej teoriami i formami, najważniejszymi strukturami i historią integracji w Europie po II wojnie światowej, strukturą, instytucjami i źródłami prawa Unii Europejskiej. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma świadomość roli jaką pełni obywatel europejski i jest gotów do podejmowania inicjatyw i działań związanych z integracją europejską [EI_K01] |
MS_1_K02 [4/5] |
dokonuje krytycznej oceny swojej wiedzy z zakresu integracji europejskiej i ma świadomość konieczności ciągłego jej pogłebiania [EI_K02] |
MS_1_K01 [4/5] |
umie wyjaśnić ewolucję charakteru prawnego, struktury i specyfikę Unii Europejskiej, potrafi zidentyfikować i analizować wyzwania i przewidzieć możliwe scenariusze rozwoju UE [EI_U01] |
MS_1_U01 [4/5] |
potrafi opisać i wyjaśnić funkcjonowanie systemu instytucjonalnego Unii Europejskiej oraz ma wiedzę na temat źródeł prawa w UE; potrafi komunikować wnioski dotyczące problematyki integracji europejskiej w formie pisemnej i ustnej w języku obcym [EI_U02] |
MS_1_U02 [3/5] |
zna pojęcia dotyczące integracji międzynarodowej, jej teorie, koncepcje; ma również wiedzę w zakresie genezy procesu integracji zachodnioeuropejskiej po II wojnie światowej, rozumie etapy integracji europejskiej i najważniejsze struktury [EI_W01] |
MS_1_W02 [3/5] |
zna kluczowe traktaty, które kształtowały proces integracji europejskiej, rozumie procesy decyzyjne UE oraz relacje pomiędzy prawem unijnym a prawem krajowym [EI_W02] |
MS_1_W02 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [W3-MS-S1-EI_C] | 30 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
EI_K01 |
| wykład [W3-MS-S1-EI_W] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
EI_K02 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||