Programy resocjalizacyjne w środowisku zamkniętym
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Programy resocjalizacyjne w środowisku zamkniętym |
---|---|
Kod modułu: | ER18 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem kształcenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie praktycznego zastosowania metod resocjalizacji w zamkniętych instytucjach, a także poznanie programów resocjalizacji, readaptacji i reintegracji społecznej. Treści kształcenia nawiązują do teoretycznych podstaw metodyki resocjalizacji, analizy programów resocjalizacyjnych w zakładach i ośrodkach dla nieletnich i w zakładach penitencjarnych dla osób dorosłych, a także roli wychowawcy w procesie ich realizacji. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student potrafi przełożyć i zastosować teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych i metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych na praktykę. Potrafi realizować, przygotowywać i dostosowywać programy resocjalizacyjne dedykowane zakładom i ośrodkom dla nieletnich i zakładom penitencjarnym dla osób dorosłych. Potrafi stosować socjotechniki, psychotechniki, antropotechniki i kulturotechniki w pracy w różnorodnym środowisku instytucjonalnej resocjalizacji osób nieletnich i dorosłych. [E.2R.U1. ] |
KN3_U01 [1/5] |
Student zna teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych i metodykę oddziaływań w placówkach resocjalizacyjnych. Zna teoretyczne założenia pracy antropotechnicznej i kulturotechnicznej oraz możliwości ich wykorzystania w procesie resocjalizacji w instytucjach zamkniętych. Student zna i rozumie rolę wychowawcy w procesie resocjalizacji, posiada również wiedzę o budowie i zasadach realizacji programów resocjalizacyjnych w zakładach i ośrodkach dla nieletnich i w zakładach penitencjarnych dla osób dorosłych. [E.2R.W1 ] |
KN3_W05 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [E.2R.W1 / E.2R.U1.] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] Symulacja [e07] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
E.2R.U1. |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |