Akwizycja i analiza sygnałów biomedycznych w diagnostyce medycznej
Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: W4-S2IB19.2023
| Nazwa modułu: | Akwizycja i analiza sygnałów biomedycznych w diagnostyce medycznej |
|---|---|
| Kod modułu: | 08-IM-S2-23-3-ASBwDM |
| Kod programu: | W4-S2IB19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł zajęć "Akwizycja i analiza sygnałów biomedycznych w diagnostyce medycznej" ma na celu zapoznanie studentów z podstawami fizycznymi, matematycznymi i informatycznymi systemów pomiarowych stosowanych w medycynie. Na zajęciach omawiane są różne rodzaje sygnałów biomedycznych, takie jak EKG, EEG, EMG, EOG, audiometr, spirometr, systemy monitorowania ciśnienia krwi. Student poznaje techniki i zasady akwizycji sygnałów biomedycznych, a także podstawy ich przetwarzania i analizy. Umie rozpoznać prawidłowy sygnał fizjologiczny i podstawowe artefakty, a także powiązać je z funkcjonowaniem aparatury medycznej. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma wiedzę z zakresu własności sygnałów biomedycznych, takich jak typy, parametry, widma, rozdzielczość, szumy, artefakty itp. [k_1] |
W01 [2/5] |
posiada wiedzę na temat metod i technik analizy sygnałów biomedycznych, takich jak filtracja, dekonwolucja, segmentacja, transformata Fouriera, analiza czasowo-częstotliwościowa, sieci neuronowe itp. [k_2] |
W01 [3/5] |
potrafi zastosować wybrane metody analizy sygnałów do rozwiązywania problemów z dziedziny diagnostyki medycznej, takich jak wykrywanie i klasyfikacja zaburzeń serca, mowy, mózgu itp. [k_3] |
U14 [2/5] |
potrafi korzystać z odpowiedniego oprogramowania i sprzętu do akwizycji, przetwarzania i wizualizacji sygnałów biomedycznych [k_4] |
W13 [4/5] |
potrafi współpracować z innymi specjalistami z dziedziny medycyny, biologii, informatyki i inżynierii w celu realizacji złożonych projektów badawczych i aplikacyjnych [k_5] |
U27 [2/5] |
stosuje analizę sygnałów do rozwiązywania problemów w anatomii klinicznej, takich jak diagnozowanie chorób, monitorowanie stanu pacjenta, przewidywanie wyników klinicznych itp. [k_6] |
U12 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [k_fs_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
k_1 |
| laboratorium [k_fs_2] | 20 |
Opis [a03] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
k_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||