Moduł dyplomowy B
Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S2CHI19.2023

Nazwa modułu: | Moduł dyplomowy B |
---|---|
Kod modułu: | W4-CH3-S2-3-MDB |
Kod programu: | W4-S2CHI19.2023 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 7 |
Cel i opis treści kształcenia: | Cele tego modułu skupiają się na zaawansowanym doskonaleniu umiejętności studentów w samodzielnym opracowywaniu zagadnień naukowych związanych z tematem ich pracy badawczej (dyplomowej). Duży nacisk kładziony jest na przygotowanie, wygłoszenie oraz przedyskutowanie referatu, który obejmuje aspekty metodyki, uzyskanych wyników, dyskusji i wniosków płynących z realizowanej pracy dyplomowej.
W ramach tego modułu studenci poszerzą swoją wiedzę teoretyczną w obszarze problemów i metod badawczych związanych z prowadzonym projektem dyplomowym. Zyskają także zaawansowane umiejętności niezbędne do samodzielnego prowadzenia prac badawczych, prezentowania wyników oraz efektywnego komunikowania się w ramach swojej specjalizacji. Samodzielnie opracują wybrane zagadnienia seminaryjne oraz przygotują prezentacje multimedialne na wybrany temat w języku polskim lub angielskim.
W trakcie zajęć doskonalone będą umiejętności prezentowania i dyskutowania zagadnień naukowych w wybranym języku, co ma na celu pełne przygotowanie studentów do skutecznego udziału w dyskusjach i prezentacjach w obszarze ich specjalizacji. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę o aktualnych kierunkach rozwoju i najnowszych odkryciach w zakresie chemii, w zaawansowany sposób opisuje oraz wyjaśnia złożone problemy z zakresu nauk ścisłych, w tym tezy realizowanej pracy dyplomowej [W4-CH3-S2-3-MDB_01] |
CH_W01 [5/5] |
Posiada rozwinięty nawyk korzystania z obiektywnych źródeł informacji naukowej oraz posługiwania się zasadami krytycznego
wnioskowania przy rozstrzyganiu problemów praktycznych. [W4-CH3-S2-3-MDB_02] |
CH_K01 [3/5] |
Świadomie rozwija wiedzę w zakresie wybranej przez siebie specjalności, doskonali umiejętności prezentacji i dyskusji naukowej na wybrany temat [W4-CH3-S2-3-MDB_03] |
CH_U08 [4/5] |
Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności do rozwiązywania zaawansowanych problemów badawczych związanych z zakresem studiowanej specjalności oraz realizowanej pracy dyplomowej [W4-CH3-S2-3-MDB_04] |
CH_U02 [3/5] |
Potrafi wyszukiwać dane literaturowe (w tym w języku angielskim), wnioskować na ich podstawie oraz odnosić się do tych danych krytycznie [W4-CH3-S2-3-MDB_05] |
CH_U01 [4/5] |
Wykazuje umiejętność asocjacji wiedzy z różnych gałęzi chemii i nauk pokrewnych, potrafi wytłumaczyć określone problemy z dziedzin pokrewnych np. biologii, fizyki, ochrony środowiska, farmacji. [W4-CH3-S2-3-MDB_06] |
CH_U04 [3/5] |
Potrafi przedstawić w mowie i piśmie wyniki badań własnych lub cudzych [W4-CH3-S2-3-MDB_07] |
CH_U05 [5/5] |
Przygotowuje i prezentuje wystąpienia ustne w języku polskim i angielskim dotyczące zagadnień z dziedziny chemii i nauk pokrewnych o charakterze popularnonaukowym i specjalistycznym [W4-CH3-S2-3-MDB_08] |
CH_U05 [4/5] |
Potrafi inspirować i organizować procesy uczenia się innych osób. [W4-CH3-S2-3-MDB_09] |
CH_K02 [5/5] |
Rozumie znaczenie uczciwości intelektualnej i postępuje etycznie [W4-CH3-S2-3-MDB_10] |
CH_K04 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [W4-CH3-S2-3-MDB_fs_1] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W4-CH3-S2-3-MDB_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] | Aktywności komplementarne do zajęć | działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |