Warsztaty projektowe
Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S2CHI19.2023

Nazwa modułu: | Warsztaty projektowe |
---|---|
Kod modułu: | W4-CH3-S2-2-WP |
Kod programu: | W4-S2CHI19.2023 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Warsztaty Projektowe" ma na celu pogłębienie wiedzy i zdobycie praktycznych umiejętności przez osoby studiujące w konkretnych obszarach związanych z ich wybraną specjalizacją. Celem modułu jest dostarczenie uczestnikom narzędzi do skutecznego rozwiązywania problemów badawczych, obejmujących prace laboratoryjne, teoretyczne, które przygotują ich do skutecznego wejścia na rynek pracy. Tematyka zajęć jest precyzyjnie dostosowana do wybranej specjalizacji, co umożliwia skoncentrowanie się na istotnych aspektach dziedziny studiów.
W przypadku specjalizacji z chemii żywności, tematyka zajęć obejmuje następujące zagadnienia:
1. Suplementy diety.
2. Reologia żywności.
3. Kontrola jakości produktów spożywczych.
4. Metody spektroskopowe w analizie żywności.
Dla studentów specjalizujących się w chemii budowlanej, tematy zajęć obejmują:
1. Spektroskopia.
2. Krystalochemia.
3. Materiały polimerowe.
4. Nowoczesne materiały dla budownictwa.
Zajęcia w ramach modułu organizowane są w formie warsztatowej, w których osoby studiujące uczestniczą w praktycznych zajęciach laboratoryjnych, symulacjach projektów badawczych oraz rozwiązują realne problemy związane z ich specjalizacją. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada rozszerzoną wiedzę potrzebną do rozwiązywania problemów w zakresie wybranej specjalności. [W4-CH3-S2-2-WP_1] |
CH_W01 [5/5] |
Posiada umiejętność efektywnego korzystania z danych literaturowych i zasobów internetowych oraz umiejętność integracji tych informacji z wynikami pracy własnej. [W4-CH3-S2-2-WP_2] |
CH_U01 [4/5] |
Świadomie rozwija wiedzę w zakresie wybranej przez siebie specjalności. [W4-CH3-S2-2-WP_3] |
CH_W03 [3/5] |
Wykazuje umiejętność asocjacji wiedzy z różnych gałęzi chemii i nauk pokrewnych, potrafi wytłumaczyć związane z nimi określone problemy. [W4-CH3-S2-2-WP_4] |
CH_W09 [3/5] |
Potrafi samodzielnie rozwijać wybrane zagadnienia i określać kierunki dalszego kształcenia. [W4-CH3-S2-2-WP_5] |
CH_U08 [4/5] |
Zdaje sobie sprawę z poziomu własnej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. [W4-CH3-S2-2-WP_6] |
CH_K01 [4/5] |
Potrafi analizować problem, opracować strategię jego rozwiązania oraz prezentować wyniki swoich badań w sposób logiczny i zrozumiały. [W4-CH3-S2-2-WP_7] |
CH_U05 [5/5] |
Posiada rozwinięty nawyk korzystania z obiektywnych źródeł informacji naukowej oraz posługiwania się zasadami krytycznego wnioskowania przy rozstrzyganiu problemów praktycznych. [W4-CH3-S2-2-WP_8] |
CH_K01 [4/5] |
Rozumie konieczność postępowania zgodnego z zasadami etyki oraz respektowania praw wynikających z własności intelektualnej. [W4-CH3-S2-2-WP_9] |
CH_K04 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [W4-CH3-S2-2-WP_fs_1] | 45 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W4-CH3-S2-2-WP_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |