Modelowanie molekularne
Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S2CHI19.2023

Nazwa modułu: | Modelowanie molekularne |
---|---|
Kod modułu: | W4-CH3-S2-2-MM |
Kod programu: | W4-S2CHI19.2023 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Modelowanie molekularne" ma na celu pogłębienie wiedzy i umiejętności osób studiujących w zakresie chemii teoretycznej, skupiając się przede wszystkim na rozwijaniu ich umiejętności korzystania z chemii obliczeniowej jako zaawansowanej metody badawczej, alternatywnej wobec tradycyjnych eksperymentów. Centralnym punktem modułu są metody kwantowochemiczne, stanowiące kluczowe narzędzie w analizie różnorodnych aspektów chemicznych na poziomie zaawansowanym.
Poprzez poruszane zagadnienia związane m.in. z modelowaniem reakcji chemicznych, oddziaływań międzycząsteczkowych czy opisem procesów utleniania i redukcji, moduł ma na celu rozwinięcie praktycznych umiejętności studentów w korzystaniu z zaawansowanych technik chemii obliczeniowej, szczególnie metod kwantowochemicznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna podstawowe klasy metod obliczeniowych: DFT (związane z pojęciem gęstości elektronowej) i WFT (związane z pojęciem funkcji falowej [W4-CH3-S2-2-MM_1] |
CH_W01 [3/5] |
Umie zastosować metody obliczeniowe chemii kwantowej do opisu oddziaływań międzycząsteczkowych. [W4-CH3-S2-2-MM_2] |
CH_U02 [3/5] |
Ma świadomość komplementarności badań teoretycznych i doświadczalnych i ich roli w poznawaniu struktury materii [W4-CH3-S2-2-MM_3] |
CH_K01 [2/5] |
Umie zastosować wybrane programy dostępne w pakietach komercyjnych do obliczeń w zakresie chemii kwantowej [W4-CH3-S2-2-MM_4] |
CH_U02 [3/5] |
Zna metody kwantowochemiczne i umie je zastosować do: modelowania reakcji chemicznych; opisu stanu przejściowego i wyznaczania geometrii tego stanu; modelowania oddziaływań molekuły w układzie wielocząsteczkowym; opisów procesów utlenienia i redukcji, procesów przeniesienia protonu, oddziaływania molekuły z fotonem [W4-CH3-S2-2-MM_5] |
CH_W06 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W4-CH-S2-2-MM_fs_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] |
egzamin |
W4-CH3-S2-2-MM_1 |
laboratorium [W4-CH-S2-2-MM_fs_2] | 45 |
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
W4-CH3-S2-2-MM_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |