Podstawy geografii w turystyce
Kierunek studiów: Turystyka
Kod programu: W2-S2TR19.2023

Nazwa modułu: | Podstawy geografii w turystyce |
---|---|
Kod modułu: | W2-TR-S2-001 |
Kod programu: | W2-S2TR19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu zapoznanie studenta ze zróżnicowaniem środowiska geograficznego świata oraz zaznajomienie z podstawowymi pojęciami z zakresu geografii turyzmu i geograficznymi uwarunkowaniami rozwoju turystyki. Celem modułu jest zapoznanie studenta z podstawowymi elementami środowiska geograficznego (litosfera, hydrosfera, atmosfera, pedosfera, biosfera, antroposfera), ukazanie wzajemnych zależności między nimi, poznanie roli człowieka w przekształcaniu środowiska i znaczenia tych elementów dla rozwoju turystyki. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą dylematów współczesnej cywilizacji związanych z wpływem turystyki na stan środowiska przyrodniczego. [W2-TR-S2-001_1] |
W03 [5/5] |
Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod naukowych oraz zna metody badań stosowanych w analizowaniu przyrodniczych uwarunkowań rozwoju turystyki oraz interpretuje zjawiska i procesy zachodzące w środowisku geograficznym. [W2-TR-S2-001_2] |
W06 [5/5] |
Zna zasady planowania oraz programowania rozwoju turystyki oparte o aspekty przyrodnicze i społeczno-ekonomiczne. [W2-TR-S2-001_3] |
W07 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-TR-S2-001_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
egzamin |
W2-TR-S2-001_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |