Moduł specjalnościowy: Atrakcje turystyczne Polski
Kierunek studiów: Turystyka
Kod programu: W2-S2TR19.2023

Nazwa modułu: | Moduł specjalnościowy: Atrakcje turystyczne Polski |
---|---|
Kod modułu: | W2-TR-S2-012 |
Kod programu: | W2-S2TR19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Atrakcje turystyczne Polski ma umożliwić studentowi pogłębione poznanie walorów krajoznawczych Polski, które są przedmiotem zainteresowań poznawczych turysty. Obejmują one elementy kultury materialnej i duchowej (zabytki, folklor, obiekty kultury narodowej) oraz osobliwości przyrody (parki zabytkowe, jaskinie, źródła, wodospady, ogrody botaniczne i zoologiczne) które student będzie umiał interpretować. Student pozna regiony turystyczne Polski od Pomorza po Tatry i Sudety. Przedmiot będzie koncentrował się na badaniach całokształtu zjawisk i procesów związanych z szeroko rozumianymi atrakcjami turystycznymi w ujęciu regionalnym wraz z praktycznym zastosowaniem. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma pogłębioną wiedzę o atrakcjach turystycznych Polski, zna i rozumie etapy rozwoju gospodarczego i kulturowego Polski oraz ich wpływ na formowanie i ewolucję atrakcji turystycznych w Polsce [W2-TR-S2-012_1] |
W02 [5/5] |
Potrafi identyfikować i analizować kluczowe problemy badawcze związane z turystyką w Polsce, wykorzystując metody badawcze [W2-TR-S2-012_2] |
W01 [5/5] |
Potrafi krytycznie ocenić i zastosować wiedzę o zasadach ochrony środowiska przyrodniczego oraz kulturowego w kontekście rozwoju turystyki w Polsce. [W2-TR-S2-012_3] |
W03 [5/5] |
Potrafi poddawać krytycznej analizie i interpretacji różne rodzaje atrakcji turystycznych w Polsce [W2-TR-S2-012_4] |
U02 [5/5] |
Systematycznie aktualizuje wiedzę przyrodniczą i humanistyczną dotyczącą atrakcji turystycznych Polski zna jej praktyczne zastosowania, a także aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego kraju. [W2-TR-S2-012_5] |
U06 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-TR-S2-012_fs_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
egzamin |
W2-TR-S2-012_1 |
ćwiczenia [W2-TR-S2-012_fs_2] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
egzamin |
W2-TR-S2-012_4 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |