Krajobraz a walory widokowe w turystyce
Kierunek studiów: Turystyka
Kod programu: W2-S2TR19.2023

Nazwa modułu: | Krajobraz a walory widokowe w turystyce |
---|---|
Kod modułu: | W2-TR-S2-025 |
Kod programu: | W2-S2TR19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejętności, które pozwalają analizować walory widokowe jako element atrakcyjności turystycznej. Student nabywa wiedzę o relacjach krajobraz – turystyka oraz praktycznych umiejętności analizy walorów widokowych z wykorzystaniem technik i narzędzi fizjonomicznej oceny krajobrazu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada pogłębioną wiedzę na temat krajobrazu i walorów krajobrazowych oraz rozpoznaje problemy na linii krajobraz-turystyka. [W2-TR-S2-025_1] |
W01 [5/5] |
Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą dylematów współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie ochrony krajobrazu. [W2-TR-S2-025_2] |
W03 [4/5] |
Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod naukowych oraz zna metody badań stosowanych w badaniach atrakcyjności krajobrazu na potrzeby turystyki. [W2-TR-S2-025_3] |
W06 [4/5] |
Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia w metodach badań atrakcyjności krajobrazu. [W2-TR-S2-025_4] |
K01 [3/5] |
Potrafi rozwiązywać problemy metodyczne związane z analizą krajobrazu, przeprowadzać analizę i ocenę atrakcyjności turystycznej. [W2-TR-S2-025_5] |
K03 [5/5] |
Posiada umiejętność pracy badawczej w zakresie turystyki oraz prezentacji jej wyników w formie analizy krajobrazu, zgodnie z przyjętymi zasadami redakcji tekstów naukowych a także wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji pochodzących z wielu źródeł (różnych kryteriów oceny krajobrazu) i wyciągania wniosków z analizy krajobrazu. [W2-TR-S2-025_6] |
U02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-TR-S2-025_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
W2-TR-S2-025_1 |
ćwiczenia [W2-TR-S2-025_fs_2] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
zaliczenie |
W2-TR-S2-025_4 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |