Praktyczne zastosowanie kognitywistyki 2
Kierunek studiów: Kognitywistyka
Kod programu: W1-N1KO19.2023

Nazwa modułu: | Praktyczne zastosowanie kognitywistyki 2 |
---|---|
Kod modułu: | KO1_PZK2 |
Kod programu: | W1-N1KO19.2023 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest pogłębienie wiedzy na temat znaczenia kognitywistyki dla współczesnej nauki, ze wskazaniem na możliwości praktycznej aplikacji wiedzy kognitywistycznej w rozwiązywaniu różnorodnych problemów oraz doskonalenie umiejętności krytycznej analizy i konstruktywnej dyskusji na temat możliwości i ograniczeń nauki o poznaniu. W trakcie zajęć zostaną wykorzystane narzędzia współczesnej kognitywistyki do realizacji projektów oraz rozwiązywania problemów w obszarze działań zarówno akademickich jak i pozaakademickich.
Tematyka zajęć obejmuje najważniejsze obszary aplikacji współczesnej wiedzy kognitywistycznej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna i rozumie zastosowanie narzędzi kognitywistycznych, w tym tych służących do neuroobrazowania, do konkretnego problemu badawczego. [KO1_PZK2_1] |
KO1_W09 [3/5] |
Zna i rozumie możliwości wykorzystania wyników konkretnych kognitywistycznych projektów badawczych (np. na temat percepcji, uwagi, pamięci) w określonych obszarach kultury i gospodarki. [KO1_PZK2_2] |
KO1_W10 [4/5] |
Potrafi wziąć czynny udział w dyskusji na temat zalet i ograniczeń badań kognitywistycznych oraz ich komercjalizacji. [KO1_PZK2_3] |
KO1_U06 [3/5] |
Potrafi współpracować z innymi osobami studiującymi, opracowując wybrane zagadnienie z zakresu planowania praktycznych badań kognitywistycznych. [KO1_PZK2_4] |
KO1_U10 [3/5] |
Potrafi zaplanować własne działania projektowe, pracując także w grupie, pod kątem rozwoju w wybranej subdyscyplinie kognitywistycznej (językoznawstwa, psychologii, informatyki, itd.). [KO1_PZK2_5] |
KO1_U11 [4/5] |
Wyraża gotowość do precyzyjnego, ale i przystępnego opisywania wyników badań kognitywistycznych wraz z wynikającymi z nich wnioskami dla kształtowania się więzi społecznych. [KO1_PZK2_6] |
KO1_K04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [KO1_PZK2_wr] | 10 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] |
zaliczenie |
KO1_PZK2_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |