Praktyczne zastosowanie kognitywistyki 2 Kierunek studiów: Kognitywistyka
Kod programu: W1-N1KO19.2023

Nazwa modułu: Praktyczne zastosowanie kognitywistyki 2
Kod modułu: KO1_PZK2
Kod programu: W1-N1KO19.2023
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest pogłębienie wiedzy na temat znaczenia kognitywistyki dla współczesnej nauki, ze wskazaniem na możliwości praktycznej aplikacji wiedzy kognitywistycznej w rozwiązywaniu różnorodnych problemów oraz doskonalenie umiejętności krytycznej analizy i konstruktywnej dyskusji na temat możliwości i ograniczeń nauki o poznaniu. W trakcie zajęć zostaną wykorzystane narzędzia współczesnej kognitywistyki do realizacji projektów oraz rozwiązywania problemów w obszarze działań zarówno akademickich jak i pozaakademickich. Tematyka zajęć obejmuje najważniejsze obszary aplikacji współczesnej wiedzy kognitywistycznej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna i rozumie zastosowanie narzędzi kognitywistycznych, w tym tych służących do neuroobrazowania, do konkretnego problemu badawczego. [KO1_PZK2_1]
KO1_W09 [3/5]
Zna i rozumie możliwości wykorzystania wyników konkretnych kognitywistycznych projektów badawczych (np. na temat percepcji, uwagi, pamięci) w określonych obszarach kultury i gospodarki. [KO1_PZK2_2]
KO1_W10 [4/5]
Potrafi wziąć czynny udział w dyskusji na temat zalet i ograniczeń badań kognitywistycznych oraz ich komercjalizacji. [KO1_PZK2_3]
KO1_U06 [3/5]
Potrafi współpracować z innymi osobami studiującymi, opracowując wybrane zagadnienie z zakresu planowania praktycznych badań kognitywistycznych. [KO1_PZK2_4]
KO1_U10 [3/5]
Potrafi zaplanować własne działania projektowe, pracując także w grupie, pod kątem rozwoju w wybranej subdyscyplinie kognitywistycznej (językoznawstwa, psychologii, informatyki, itd.). [KO1_PZK2_5]
KO1_U11 [4/5]
Wyraża gotowość do precyzyjnego, ale i przystępnego opisywania wyników badań kognitywistycznych wraz z wynikającymi z nich wnioskami dla kształtowania się więzi społecznych. [KO1_PZK2_6]
KO1_K04 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [KO1_PZK2_wr] 10 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
zaliczenie KO1_PZK2_1 KO1_PZK2_2 KO1_PZK2_3 KO1_PZK2_4 KO1_PZK2_5 KO1_PZK2_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)