Anatomia funkcjonalna układu nerwowego
Kierunek studiów: Kognitywistyka
Kod programu: W1-N1KO19.2023

Nazwa modułu: | Anatomia funkcjonalna układu nerwowego |
---|---|
Kod modułu: | KO1_AFUN |
Kod programu: | W1-N1KO19.2023 |
Semestr: | semestr letni 2023/2024 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z budową układu nerwowego i powiązaniami funkcjonalnymi w jego obrębie. Studentki i studenci zostaną zaznajomieni z odpowiednią terminologią, poszczególnymi strukturami i współzależnościami zachodzącymi pomiędzy nimi. Poznają budowę i funkcje tkanki nerwowej, rozwój filo- i ontogenetyczny układu nerwowego, budowę i funkcje ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego oraz autonomicznego układu nerwowego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma świadomość zróżnicowania pojęciowego i metodologicznego w zakresie anatomii funkcjonalnej układu nerwowego i jej wkładu w badania interdyscyplinarne tworzące kognitywistykę. [KO1_AFUN_1] |
KO1_W02 [3/5] |
Zna główne zasady nazewnictwa topograficznego w anatomii oraz powiązania funkcjonalne między głównymi częściami układu nerwowego. [KO1_AFUN_2] |
KO1_W04 [4/5] |
Potrafi wykorzystać odpowiednią terminologię do analizy najważniejszych struktur układu nerwowego oraz przypisać zakres funkcji głównym strukturom układu nerwowego. [KO1_AFUN_3] |
KO1_U02 [4/5] |
Potrafi samodzielnie wyszukać informacje na temat struktury układu nerwowego w dostępnych źródłach, dokonać ich krytycznej analizy i wykorzystać je w ramach badań kognitywistycznych. [KO1_AFUN_4] |
KO1_U01 [3/5] |
Wyraża gotowość wykorzystania wiedzy z zakresu anatomii funkcjonalnej układu nerwowego i do zmiany swoich opinii w świetle nowych, naukowo potwierdzonych argumentów. [KO1_AFUN_5] |
KO1_K01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [KO1_AFUN_l] | 15 |
Ekspozycja [c01] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Obserwacja [e06] |
zaliczenie |
KO1_AFUN_2 |
wykład [KO1_AFUN_w] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] Praca z podręcznikiem programowym [d02] |
egzamin |
KO1_AFUN_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |