ICT w edukacji uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2023

Nazwa modułu: ICT w edukacji uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Kod modułu: PS_ASD_E2_ICT
Kod programu: W3-NMPC19.2023
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ICT w edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu rozszerza wiedzę i umiejętności studenta w zakresie metodyki pracy z uczniami z tym rodzajem zaburzeń na różnych etapach edukacji. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i metodycznej aby umożliwić skuteczne wykorzystanie ICT w edukacji. Tematyka zajęć koncentrować się będzie wokół zagadnień związanych z wykorzystaniem i oceną przydatności programów i aplikacji wspomagających proces edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zasady planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej i terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzm [PS_ASD_E2_ICT_1]
KN3_W12 [4/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie rolę komputera, mediów i nowych technologii w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_E2_ICT_2]
KN3_W09 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi planować pracę dydaktyczno-wychowawczą i terapeutyczną z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_E2_ICT_3]
KN3_U07 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi określać rolę komputera, mediów i nowych technologii w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_E2_ICT_4]
KN3_U16 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej [PS_ASD_E2_ICT_5]
KN3_K06 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [PS_ASD_E2_ICT_fns1] 10 Pokaz/demonstracja [c06] 
Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] 
Praca z komputerem [d01] 
Projektowanie [e04] 
Symulacja [e07] 
zaliczenie PS_ASD_E2_ICT_1 PS_ASD_E2_ICT_2 PS_ASD_E2_ICT_3 PS_ASD_E2_ICT_4 PS_ASD_E2_ICT_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)