Socjologia kultury i mediów
Kierunek studiów: Sztuka pisania
Kod programu: W1-S1PI19.2023

Nazwa modułu: | Socjologia kultury i mediów |
---|---|
Kod modułu: | 02-PI-S1-SKIM |
Kod programu: | W1-S1PI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | W trakcie zajęć osoby studenckie poznają
1. zagadnienia związane z kulturową rolą poszczególnych technologii medialnych (mowa, pismo, druk, media elektroniczne i nowe media) oraz odpowiadających im formacji kulturowych (kultura oralna, cyrograficzna, typograficzna, cyfrowa).
2. procesy kształtowania się nowoczesnej formacji literackiej w XVIII i XIX wieku, formy i przykłady jej koegzystencji z mediami elektronicznymi w XX wieku, a ostatecznie – jej przekształcenia pod wpływem mediów cyfrowych (tzw. e-piśmienność).
3. fundamentalne stanowiska teoretyczne pozwalające uchwycić omawiane procesy
4. zagadnienia związane z fundamentalną wiedzą o dialogowych koncepcjach literaturoznawczych oraz teorii intertekstualności. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna konteksty i definicje związane z kulturą, ma świadomość wpływu przemian cywilizacyjnych związanych z nowymi technologiami [SKIM_1] |
K_W05 [2/5] |
rozumie pojęcia e-piśmienności, posiada umiejętność selekcjonowania tekstów ze względu na stopień ich medialności, rozumie dialogowość i komunikację [SKIM_2] |
K_W03 [1/5] |
poprawnie wskazuje i charakteryzuje nurty medialne, umie je powiązać z przemianami kulturowymi zarówno na poziomie kultury lokalnej jak i globalnej oraz rozumie wpływ mediów na sposoby komunikowania się, poprawnie charakteryzuje przekazy medialne (literackie, polityczne, naukowe itd.) [SKIM_3] |
K_W04 [3/5] |
korzysta z mediów w sposób krytyczny, analityczny w poszukiwaniu informacji o różnym stopniu trudności [SKIM_4] |
K_U04 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [SKIM_fns_1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
SKIM_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |