Warsztaty pisarskie Kierunek studiów: Sztuka pisania
Kod programu: W1-S1PI19.2023

Nazwa modułu: Warsztaty pisarskie
Kod modułu: 02-PI-S1-WP
Kod programu: W1-S1PI19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł o charakterze warsztatowym. W trakcie warsztatów student doskonali praktyczne umiejętności związane z pisarskim rzemiosłem. Przedmiotem ćwiczeń stają się zarówno kwestie związane z konstruowaniem fabuły, budowaniem postaci i świata przedstawionego, ale też zagadnienia językowe (dialog, monolog, rodzaje narracji, tropy literackie, ect.). Student doskonali swoje umiejętności poprzez regularne ćwiczenia polegające na przygotowaniu różnych form wypowiedzi artystycznej, które przynależeć mogą do zróżnicowanych gatunków czy rodzajów. Ponadto student pogłębia swoją wiedzę na temat literackiego i paraliterackiego researchu i tworzenia konspektów.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi przygotować tekst na zadany temat, formułując przy tym i rozwiązując problemy artystyczne, zawodowe i społeczne w celu dalszego rozwoju własnej wiedzy i umiejętność [WP_1]
K_U04 [3/5] K_K01 [3/5]
potrafi brać aktywny udział w rozmowach i debatach dotyczących tekstów artystycznych w kontekście społecznych uwarunkowań życia literackiego oraz posługiwać się logiczną i merytoryczną argumentacją w ocenie omawianych utworów [WP_2]
K_W10 [2/5] K_U07 [2/5]
potrafi planować i organizować własną pracę twórczą poprzez innowacyjne korzystanie z wiedzy na temat zróżnicowanych zjawisk kulturowych i literackich [WP_3]
K_W06 [3/5] K_U08 [3/5] K_U09 [3/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i w innowacyjny sposób użytkować informację źródłową w zakresie własnej aktywności artystycznej [WP_4]
K_U01 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [WP_fns_1] 30 Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Projektowanie [e04] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie WP_1 WP_2 WP_3 WP_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)