Warsztaty pisarskie
Kierunek studiów: Sztuka pisania
Kod programu: W1-S1PI19.2023

Nazwa modułu: | Warsztaty pisarskie |
---|---|
Kod modułu: | 02-PI-S1-WP |
Kod programu: | W1-S1PI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł o charakterze warsztatowym. W trakcie warsztatów student doskonali praktyczne umiejętności związane z pisarskim rzemiosłem. Przedmiotem ćwiczeń stają się zarówno kwestie związane z konstruowaniem fabuły, budowaniem postaci i świata przedstawionego, ale też zagadnienia językowe (dialog, monolog, rodzaje narracji, tropy literackie, ect.). Student doskonali swoje umiejętności poprzez regularne ćwiczenia polegające na przygotowaniu różnych form wypowiedzi artystycznej, które przynależeć mogą do zróżnicowanych gatunków czy rodzajów. Ponadto student pogłębia swoją wiedzę na temat literackiego i paraliterackiego researchu i tworzenia konspektów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
potrafi przygotować tekst na zadany temat, formułując przy tym i rozwiązując problemy artystyczne, zawodowe i społeczne w celu dalszego rozwoju własnej wiedzy i umiejętność [WP_1] |
K_U04 [3/5] |
potrafi brać aktywny udział w rozmowach i debatach dotyczących tekstów artystycznych w kontekście społecznych uwarunkowań życia literackiego oraz posługiwać się logiczną i merytoryczną argumentacją w ocenie omawianych utworów [WP_2] |
K_W10 [2/5] |
potrafi planować i organizować własną pracę twórczą poprzez innowacyjne korzystanie z wiedzy na temat zróżnicowanych zjawisk kulturowych i literackich [WP_3] |
K_W06 [3/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i w innowacyjny sposób użytkować informację źródłową w zakresie własnej aktywności artystycznej [WP_4] |
K_U01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [WP_fns_1] | 30 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Projektowanie [e04] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
WP_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |