Poetyki bestsellerów
Kierunek studiów: Sztuka pisania
Kod programu: W1-S1PI19.2023

Nazwa modułu: | Poetyki bestsellerów |
---|---|
Kod modułu: | 02-PI-S1-PB |
Kod programu: | W1-S1PI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Prowadzący zajęcia przedmiotu Poetyki bestsellerów: 1. rozwija pogłębioną wiedzę dotyczącą współczesnego życia literackiego w Polsce i na świecie; 2. wspólnie ze studentami przeprowadza analizę wybranych tekstów literackich, które na przestrzeni ostatnich lat stały się bestsellerami; 3. uczy rozpoznawania elementów tekstu (ze szczególnymi naciskiem na ich poetykę), które mogły zadecydować o ich statusie bestsellera; 4. uczy krytycznej analizy i interpretacji, wskazując potrzebę i ograniczenia wartościowania dzieła literackiego; 5. pokazuje znaczenie elementów życia literackiego i czynników pozaliterackich wpływających na osiągnięcie przez wybrane teksty statusu bestsellera. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zdobywa zaawansowaną orientację w czynnikach wpływających na kształt życia literackiego oraz kierunkach rozwoju literatury popularnej [PB_1] |
K_W06 [4/5] |
potrafi krytycznie odnieść się do strategii rządzących rynkiem literackim oraz sposobów wartościowania utworów literackich [PB_2] |
K_W08 [3/5] |
wypracowuje w oparciu o analizę rynku wydawniczego umiejętności przygotowania tekstu literackiego, będącego odpowiedzią na oczekiwania publiczności [PB_3] |
K_U04 [3/5] |
jest gotowy do twórczego i etycznego włączenia się w kształtowanie rynku wydawniczego i życia literackiego [PB_4] |
K_K03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PB_fns_1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka badawcza [e08] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
PB_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |