Recykling tworzyw sztucznych
Kierunek studiów: Ochrona środowiska
Kod programu: W2-S1OS19.2023

Nazwa modułu: | Recykling tworzyw sztucznych |
---|---|
Kod modułu: | 1OS_23_62 |
Kod programu: | W2-S1OS19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Głównym celem modułu Recykling tworzyw sztucznych jest zapoznanie studentów z podstawowymi grupami tworzyw sztucznych i ich właściwościami, metodami badania i identyfikacji. Omówione zostaną podstawowe technologie produkcji tworzyw sztucznych ich recyklingu, zasady gospodarki odpadami. Ponadto studenci poznają wpływ zużycia energii i surowców, w procesach gromadzenia poużytkowych wyrobów na emisję zanieczyszczeń do środowiska i koszty procesów recyklingu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Potrafi powiązać zjawiska chemiczne i fizyczne z poszczególnymi procesami jednostkowymi technologii stosowanych w ochronie środowiska. [1] |
1OS_W01 [4/5] |
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą kosztów procesów technologicznych, w tym procesów recyklingu i rozumie ich wpływ zarówno w skali lokalnej i globalnej na ochronę środowiska. [2] |
1OS_W05 [3/5] |
Zna podstawowe grupy tworzyw sztucznych i ich właściwości. Ma wiedzę o własnościach fizykochemicznych i mechanicznych oraz zastosowaniu tworzyw sztucznych i kompozytów. [3] |
1OS_W01 [3/5] |
Zna i stosuje odpowiednie metody i techniki pomiarowe służące do badania właściwości termofizycznych i mechanicznych tworzyw sztucznych [4] |
1OS_U01 [4/5] |
Posiada podstawową umiejętność identyfikacji tworzyw sztucznych. Uczy się samodzielnie wyznaczonych zagadnień i wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie informacji pochodzących z różnych źródeł. [5] |
1OS_U01 [3/5] |
Zna odpady pierwotne i odpady wtórne oraz różnice między nimi. [6] |
1OS_W01 [3/5] |
Dostrzega istniejące i potencjalne zagrożenia w środowisku. Potrafi uzasadnić ograniczenie możliwości prowadzenia recyklingu tanich wyrobów użytkowych. [7] |
1OS_U09 [4/5] |
Posiada podstawową wiedzę o technologiach recyklingu poużytkowych wyrobów.
Potrafi uzasadnić, jakich odpadów i dlaczego dotyczy recykling, a jakich zagospodarowanie. [8] |
1OS_W04 [3/5] |
Potrafi opracować samodzielnie lub zespołowo sprawozdania z przeprowadzonych prac.
Ma świadomość konieczności ciągłego podnoszenia kompetencji zawodowych. [9] |
1OS_K02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
1 |
laboratorium [2] | 20 |
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |