Zaplanuj swoją ścieżkę edukacyjną
Kierunek studiów: Ochrona środowiska
Kod programu: W2-S1OS19.2023

Nazwa modułu: | Zaplanuj swoją ścieżkę edukacyjną |
---|---|
Kod modułu: | 1OS_23_08 |
Kod programu: | W2-S1OS19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 0 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studenta z możliwościami jego rozwoju edukacyjnego podczas realizacji programu kierunku Ochrona środowiska (OŚ) w 4 Instytutach (2 Wydziałach) Uniwersytetu Śląskiego. Kierunek OŚ realizowany jest w Instytucie Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska, Instytucie nauk o Ziemi (Wydziału Nauk Przyrodniczych), Instytucie Fizyki oraz Instytucie Chemii (Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych). Student, uczestnicząc w krótkich prezentacjach i spotkaniach z przedstawicielami wszystkich Instytutów ma możliwość zapoznania się z ich różnorodną ofertą dydaktyczną a także poznać kierunki badawcze realizowane w poszczególnych Instytutach. Pozwoli to na dostrzeżenie roli tych nauk w rozwiązywaniu różnorodnych problemów naukowych i badawczych o znaczeniu zarówno lokalnym jak i światowym w dziedzinie ochrony środowiska. Dzięki takiej aktywności wzmocniona zostanie determinacja do dalszego bardziej świadomego studiowania, rozwijania zdolności i pasji, a w przyszłości bycia dobrze wykszatłconym absolwentem kierunku ze specjalizacja w jednej z oferowanych dziedzin nauki. Spotkanie powtórzone na 3 roku studiów ma umożliwić łatwiejsze podjęcie decyzji o wyborze specjalizacji na studiach magisterskich, które także prowadzone są przez wyżej wymienione Instytuty UŚ. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Identyfikuje i przeprowadza analizę swoich mocnych stron i atutów podczas studiowania na kierunku Ochrona środowiska [1OS_28_1] |
1OS_U11 [2/5] |
Rozumie, jak ważną rolę w życiu odgrywają posiadane zainteresowania i ich rozwijanie. [1OS_28_2] |
1OS_W02 [2/5] |
Dokonuje analizy posiadanej i przyszłej wiedzy, jej istoty w życiu zawodowym. [1OS_28_3] |
1OS_W14 [3/5] |
Uzmysławia sobie, jak ważna dla zdobywania nowej wiedzy i umiejętności jest aktywna przynależność do grupy badawczej. [1OS_28_4] |
1OS_K03 [2/5] |
Świadomie planuje karierę edukacyjno-zawodową. [1OS_28_5] |
1OS_K05 [1/5] |
Zna zakres badań prowadzonych w instytutach realizujących kierunek ochrona środowiska. [1OS_28_6] |
1OS_W14 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 2 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Projekcja [c02] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
1OS_28_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |