Ekonomia w ochronie środowiska
Kierunek studiów: Ochrona środowiska
Kod programu: W2-S1OS19.2023

Nazwa modułu: | Ekonomia w ochronie środowiska |
---|---|
Kod modułu: | 1OS_23_07 |
Kod programu: | W2-S1OS19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł przekazuje specjalistyczną wiedzę z zakresu ewolucji problematyki uwarunkowań ekologicznych w teorii ekonomii, zapoznaje studentów z
teoretycznymi podstawami ekonomii środowiska, pokazuje związki z innymi naukami i dyscyplinami wiedzy oraz zależności w ramach triady gospodarka
– społeczeństwo – środowisko. Zapoznaje studentów z praktycznymi problemami gospodarowania przy ograniczeniach wynikających z uwarunkowań
środowiskowych w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej. na module wyjaśniane są możliwości zastosowania instrumentów polityki ochrony
środowiska w odniesieniu do przedsiębiorstwa, gminy. Studenci poznają rodzaje strat ekologicznych, poznają instrumenty ochrony środowiska w
aspekcie efektywności gospodarki dotyczy to zwłaszcza problematyki efektów zewnętrznych i ich internalizacji. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotowy do pogłębiania wiedzy z zakresu zrównoważonego i trwałego rozwoju i ma świadomość słuszności podążania tą
ścieżką rozwojową przez większość państw świata [K_01] |
1OS_K03 [4/5] |
Zna i posługuje się instrumentami ekonomicznymi w gospodarowaniu środowiskiem na poziomie przedsiębiorstwa oraz w skali lokalnej i globalnej,
Zna i posiada umiejętności wartościowania środowiska i szacowania start ekologicznych. Raportuje zasady tworzenia wniosków o fundusze na wspieranie projektów proekologicznych. Rozumie paradygmat zrównoważonego rozwoju, w tym holistyczne traktowanie środowiska [U_01] |
1OS_U05 [3/5] |
Definiuje podstawowe problemy gospodarowania przy ograniczeniach wynikających z uwarunkowań środowiskowych. Rozumie związki między gospodarką, społeczeństwem i środowiskiem traktując środowisko w sposób holistyczny w
paradygmacie rozwoju zrównoważonego. Opisuje modele zarządzania środowiskiem, zna systemy i programy zarządzania środowiskowego w wymiarze
międzynarodowym [W_01] |
1OS_W11 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [1OS_23_07_K] | 10 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
U_01 |
wykład [1OS_23_07_W] | 10 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
K_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |