Sztuka operatorska 6
Kierunek studiów: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia
Kod programu: W8-SMRF19.2023

Nazwa modułu: | Sztuka operatorska 6 |
---|---|
Kod modułu: | W8-RF-SM-SO6 |
Kod programu: | W8-SMRF19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu "Sztuka operatorska 6" studenci będą rozwijać umiejętności z obszaru operatorskich technik narracyjnych jako ćwiczeń dla form audiowizualnych, wyłączając muzykę i dźwięk. Różnorodne strategie operatorskie, pozwalające na przekazywanie narracji za pomocą samego obrazu, będą zgłębiane przez studentów. W ramach modułu będą prezentowane zastosowania operatorskich technik w tworzeniu filmów dokumentalnych tak, aby Studenci rozwijali umiejętności w zakresie uchwycania autentycznych momentów i przekazywania emocji poprzez obraz. W trakcie modułu studenci będą mieli okazję eksperymentować z różnymi efektami wizualnymi tworzonymi za pomocą operatorskich narzędzi i technik. Takie efekty mogą wpływać na odbiór filmu i wzbogacać narrację. Analiza i dyskusja nad filmami, które łączą elementy artystyczne z rozrywkowymi, również stanowią istotny element modułu. Różnice i podobieństwa między tymi dwoma obszarami kinematografii będą badane przez studentów. Podczas modułu studenci będą realizować praktyczne projekty filmowe, wykorzystując różnorodne techniki operatorskie. To pozwoli im rozwijać umiejętności w obszarze pracy z kamerą, eksperymentowania z różnymi technikami oraz tworzenia unikalnych kompozycji wizualnych. Celem modułu "Sztuka operatorska 6" jest umożliwienie studentom dalszego rozwoju w zakresie technologii filmowej oraz prowadzenie artystycznych poszukiwań jako samodzielni autorzy zdjęć. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student rozumie znaczenie operatorskich technik narracyjnych jako ćwiczeń dla form audiowizualnych, wyłączając muzykę i dźwięk, w celu przekazywania narracji za pomocą samego obrazu. [SO6_1] |
K_W02 [4/5] |
Student potrafi uchwycić autentyczne momenty i przekazywać emocji poprzez obraz w kontekście tworzenia filmów dokumentalnych. [SO6_2] |
K_U07 [5/5] |
Student potrafi eksperymentować z różnymi efektami wizualnymi tworzonymi za pomocą operatorskich narzędzi i technik w celu wpływania na odbiór filmu i wzbogacania narracji. [SO6_3] |
K_U03 [5/5] |
Student potrafi dokonać analizy i dyskutować nad filmami, które łączą elementy artystyczne z rozrywkowymi, rozumie różnice i podobieństwa między tymi dwoma obszarami kinematografii. [SO6_4] |
K_W02 [3/5] |
Student potrafi realizować praktyczne projekty filmowe, wykorzystując różnorodne techniki operatorskie, jest gotów rozwijać umiejętności pracy z kamerą, eksperymentować z różnymi technikami i tworzyć unikalne kompozycje wizualne. [SO6_5] |
K_W04 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C_SO6] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
SO6_1 |
wykład [W_SO6] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
SO6_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |