Sztuka operatorska 5
Kierunek studiów: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia
Kod programu: W8-SMRF19.2023

Nazwa modułu: | Sztuka operatorska 5 |
---|---|
Kod modułu: | W8-RF-SM-SO5 |
Kod programu: | W8-SMRF19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu "Sztuka operatorska 5" zostaną omówione tematy związane z rozwijaniem umiejętności operatora filmowego i budowaniem autorskiego języka wizualnego. Studenci będą mieli możliwość tworzenia unikalnego stylu operatorskiego, który pozwoli im wyrazić swoją artystyczną wizję poprzez obraz filmowy. W trakcie modułu będzie zgłębiane zastosowanie technik operatorskich w filmach eksperymentalnych i artystycznych. Studenci będą mieli okazję poznawać różne techniki i strategie, które pozwalają na tworzenie filmów o niekonwencjonalnej formie i przekazywaniu artystycznych przesłań za pomocą obrazu. Ważnym aspektem pracy operatorskiej jest współpraca z aktorami i reżyserem w celu osiągnięcia zamierzonych efektów emocjonalnych i narracyjnych. Studenci będą uczestniczyć w praktycznych zadaniach, które umożliwią im zdobycie doświadczenia w komunikacji i współpracy z innymi członkami zespołu filmowego. Zagadnienie, które zostanie omówione, jest wprowadzenie do teorii koloru i jego znaczenia w operatorskiej narracji wizualnej. Studenci będą zgłębiać różne aspekty kolorów i ich wpływu na odbiór filmu, co pozwoli im świadomie manipulować kolorystyką w celu osiągnięcia zamierzonych efektów emocjonalnych i estetycznych. W ramach modułu odbędą się również praktyczne projekty filmowe, które umożliwią studentom rozwijać własny styl operatorski oraz eksperymentować z różnymi koncepcjami filmowymi. Dzięki temu studenci będą mieli możliwość realizacji swoich pomysłów, testowania różnych technik i rozwijania swojego warsztatu operatorskiego. Omawiane tematy - jako integralna część modułu "Sztuka operatorska 5" - mają na celu umożliwienie studentom dalszego rozwoju w zakresie technologii filmowej oraz prowadzenie artystycznych poszukiwań jako samodzielni autorzy zdjęć. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student rozumie znaczenie teorii koloru i potrafi świadomie manipulować kolorystyką w celu osiągnięcia zamierzonych efektów emocjonalnych i estetycznych. [SO5_1] |
K_W01 [4/5] |
Student potrafi efektywnie komunikować się i współpracować z aktorami i reżyserem w celu osiągnięcia zamierzonych efektów emocjonalnych i narracyjnych. [SO5_2] |
K_U03 [3/5] |
Student potrafi umiejętnie eksperymentować z różnymi technikami i strategiami operatorskimi w celu tworzenia filmów o niekonwencjonalnej formie i przekazywania artystycznych przesłań za pomocą obrazu. [SO5_3] |
K_U01 [4/5] |
Student potrafi rozwijać własny styl operatorski, wykorzystując zdobytą wiedzę i umiejętności na temat różnych technik operatorskich stosowanych w filmach eksperymentalnych i artystycznych. [SO5_4] |
K_W02 [5/5] |
Student jest gotów do realizacji własnych pomysłów filmowych, testowania różnych technik i rozwijania swojego warsztatu operatorskiego, prowadząc artystyczne poszukiwania jako samodzielny autor zdjęć. [SO5_5] |
K_U10 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C_SO5] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Pokaz/demonstracja [c06] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] |
zaliczenie |
SO5_1 |
wykład [W_SO5] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] |
zaliczenie |
SO5_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |