Scenografia wirtualna
Kierunek studiów: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia
Kod programu: W8-SMRF19.2023

Nazwa modułu: | Scenografia wirtualna |
---|---|
Kod modułu: | W8-RF-SM- SCB |
Kod programu: | W8-SMRF19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | "Scenografia wirtualna" to moduł, który przygotowuje operatorów filmowych do współpracy z scenografami i przedstawicielami pionu scenograficznego, takimi jak dekoratorzy planu i rekwizytorzy. W przypadku filmowych scenariuszy często wymaga się od twórców odtworzenia konkretnych epok wraz z ich charakterystycznymi elementami. Operator musi posiadać wiedzę na temat historii architektury i sztuki użytkowej, które są odzwierciedlane poprzez scenografię. Dodatkowo, zajęcia z scenografii rozwijają wyobraźnię plastyczną, kształtują estetykę, umiejętność myślenia plastyczną oraz opowiadania za pomocą obrazu. "Scenografia wirtualna" prezentuje możliwości tworzenia i modyfikowania lokacji filmowych w środowisku wirtualnym. Obejmuje to tworzenie niematerialnych obrazów, które można cyfrowo aranżować, aby osiągnąć pożądane efekty wizualne. Praca z scenografią wirtualną wymaga użycia zupełnie innych narzędzi niż w tradycyjnej scenografii, jednak efekty współpracy scenografa z operatorem dążą do osiągnięcia tego samego celu - przekonującej wizji przedstawionego świata. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i potrafi rozróżnić różnorodne style architektoniczne i sztukę użytkową. Potrafi wpływać na zespoł, aby dokonać wiernej rekonstrukcji danej epoki filmowej. [Sb_1] |
K_W01 [4/5] |
Student ma rozwiniętą wyobraźnię plastyczną oraz posiada umiejętność myślenia plastycznego w czasie pracy z scenografią wirtualną. [Sb_2] |
K_U01 [4/5] |
Student potrafi umiejętność tworzenia niematerialnych obrazów i cyfrowego aranżowania lokacji filmowych w środowisku wirtualnym. [Sb_3] |
K_U01 [4/5] |
Student jest gotowy do współpracy z innymi operatorami filmowymi i przedstawicielami scenografii wirtualnej w celu osiągnięcia przekonującej wizji przedstawionego świata. [Sb_4] |
K_K02 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C_SCB] | 15 |
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Projektowanie [e04] |
egzamin |
Sb_1 |
wykład [W_SCB] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] |
egzamin |
Sb_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |