Scenografia wirtualna Kierunek studiów: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia
Kod programu: W8-SMRF19.2023

Nazwa modułu: Scenografia wirtualna
Kod modułu: W8-RF-SM- SCB
Kod programu: W8-SMRF19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2027/2028
  • semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
"Scenografia wirtualna" to moduł, który przygotowuje operatorów filmowych do współpracy z scenografami i przedstawicielami pionu scenograficznego, takimi jak dekoratorzy planu i rekwizytorzy. W przypadku filmowych scenariuszy często wymaga się od twórców odtworzenia konkretnych epok wraz z ich charakterystycznymi elementami. Operator musi posiadać wiedzę na temat historii architektury i sztuki użytkowej, które są odzwierciedlane poprzez scenografię. Dodatkowo, zajęcia z scenografii rozwijają wyobraźnię plastyczną, kształtują estetykę, umiejętność myślenia plastyczną oraz opowiadania za pomocą obrazu. "Scenografia wirtualna" prezentuje możliwości tworzenia i modyfikowania lokacji filmowych w środowisku wirtualnym. Obejmuje to tworzenie niematerialnych obrazów, które można cyfrowo aranżować, aby osiągnąć pożądane efekty wizualne. Praca z scenografią wirtualną wymaga użycia zupełnie innych narzędzi niż w tradycyjnej scenografii, jednak efekty współpracy scenografa z operatorem dążą do osiągnięcia tego samego celu - przekonującej wizji przedstawionego świata.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i potrafi rozróżnić różnorodne style architektoniczne i sztukę użytkową. Potrafi wpływać na zespoł, aby dokonać wiernej rekonstrukcji danej epoki filmowej. [Sb_1]
K_W01 [4/5] K_U02 [4/5] K_K02 [3/5]
Student ma rozwiniętą wyobraźnię plastyczną oraz posiada umiejętność myślenia plastycznego w czasie pracy z scenografią wirtualną. [Sb_2]
K_U01 [4/5] K_U11 [5/5] K_K10 [3/5]
Student potrafi umiejętność tworzenia niematerialnych obrazów i cyfrowego aranżowania lokacji filmowych w środowisku wirtualnym. [Sb_3]
K_U01 [4/5] K_U10 [3/5] K_U11 [5/5]
Student jest gotowy do współpracy z innymi operatorami filmowymi i przedstawicielami scenografii wirtualnej w celu osiągnięcia przekonującej wizji przedstawionego świata. [Sb_4]
K_K02 [5/5] K_K03 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [C_SCB] 15 Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
Projektowanie [e04] 
egzamin Sb_1 Sb_2 Sb_3 Sb_4
wykład [W_SCB] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Projekcja [c02] 
egzamin Sb_1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)