Prewizualizacja i animacja komputerowa: Film animowany 2
Kierunek studiów: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia
Kod programu: W8-SMRF19.2023
| Nazwa modułu: | Prewizualizacja i animacja komputerowa: Film animowany 2 |
|---|---|
| Kod modułu: | W8-RF-SM-PREV2B |
| Kod programu: | W8-SMRF19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Prewizualizacja i animacja komputerowa: Film animowany 2" skupia się na roli autora zdjęć w procesie tworzenia filmów animowanych oraz filmów fabularnych zawierających sekwencje animowane. Film animowany to nie tylko gatunek przeznaczony dla młodego odbiorcy, ale również medium zdolne przekazywać uniwersalne i często trudne treści. Przykłady takich filmów to "Walc z Bashirem" Ariego Folmana czy "Przez ciemne zwierciadło" Richarda Linklatera. Celem tego modułu jest prezentacja różnorodności treści w projektach animowanych pochodzących z różnych kręgów kulturowych oraz rozwinięcie świadomości studentów na temat potencjału tego wyjątkowego medium. Moduł umożliwi studentom eksplorację tematów i treści poruszanych w filmach animowanych oraz ich wpływu na społeczeństwo i kulturę. W trakcie modułu studenci będą mieli okazję analizować i interpretować różne projekty animowane, a także zdobywać praktyczne umiejętności w zakresie pracy nad animowanymi sekwencjami w filmach fabularnych. Wiedza i doświadczenie zdobyte podczas tego modułu pozwolą studentom poszerzyć swoje umiejętności w zakresie tworzenia filmów animowanych oraz lepiej zrozumieć i wykorzystać potencjał tego medium jako narzędzia do przekazu różnorodnych treści. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student zna różnorodność treści prezentowanych w filmach animowanych z różnych kręgów kulturowych, a także ich potencjał jako medium do przekazu uniwersalnych i trudnych treści. [PAK2b_1] |
K_W01 [4/5] |
Student potrafi analizować i oceniać rolę autora zdjęć w tworzeniu filmów animowanych i filmów fabularnych z sekwencjami animowanymi. [PAK2b_2] |
K_U04 [4/5] |
Student potrafi identyfikować techniki i narzędzia stosowane przez autorów zdjęć w filmach animowanych i efektywnie je wykorzystywać w swojej własnej pracy. [PAK2b_3] |
K_W02 [4/5] |
Student potrafi interpretować i oceniać artystyczne aspekty filmów animowanych, takie jak kompozycja kadrów, kolorystyka i manipulacja światłem, oraz rozumie ich wpływ na przekaz treści i budowanie nastroju. [PAK2b_4] |
K_W02 [4/5] |
Student zna i rozumie potencjał filmu animowanego jako medium do eksploracji i wyrażania trudnych tematów oraz jest gotów do twórczego wykorzystania animacji w celu skutecznego przekazu ważnych przesłań i emocji. [PAK2b_5] |
K_W02 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [C_PREV2B] | 15 |
Analiza SWOT [b10] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Autoedukacja [f01] |
egzamin |
PAK2b_1 |
| wykład [W_PREV2B] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Pokaz/demonstracja [c06] |
egzamin |
PAK2b_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||