Fotografia reportażowa 2
Kierunek studiów: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia
Kod programu: W8-SMRF19.2023

Nazwa modułu: | Fotografia reportażowa 2 |
---|---|
Kod modułu: | W8-RF-SM-FR2 |
Kod programu: | W8-SMRF19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Fotografia reportażowa 2" koncentruje się wokół fotografii dokumentującej świat w sposób niezakłamujący rzeczywistości, będącej wiarygodnym przekazem informacji, która jednak – jako indywidualna relacja posiadająca jednego autora – może zostać wniesiona do rangi sztuki. Reportaż fotograficzny jest rozumiany jako indywidualny opis zdarzenia lub sytuacji za pomocą serii obrazów fotograficznych. Studenci zostają uwrażliwieni na teorię tzw. „decydującego momentu”, a także mierzą się z fotografią uliczną. Uwypuklona zostaje cecha migawkowości fotografii i jej zdolności do „zamrożenia czasu”. Obok umiejętności budowania cyklu, szczególna uwaga będzie zwrócona na konsekwentną wyrazistą i świadomą formę fotografii. Studenci zostają uwrażliwieni na aspekty humanistyczne i etyczne, licznie podnoszone podczas realizacji i prezentacji fotografii społecznej. Omówiona zostaje m.in. postawa obiektywnego obserwatora, „przeźroczystości” fotografii, czy moralnego prawa do fotografowania ludzkiego cierpienia. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę na temat teorii tzw. "decydującego momentu" oraz umiejętność analizowania i interpretowania fotografii dokumentujących zdarzenia lub sytuacje. [FR2_1] |
K_W02 [5/5] |
Student potrafi tworzyć fotografie dokumentujące świat w sposób rzetelny i wiarygodny, posługując się odpowiednimi technikami fotograficznymi. [FR2_2] |
K_U03 [3/5] |
Student wykazuje umiejętność budowania cyklu fotograficznego, w którym ukazuje spójną narrację i konsekwentną wyrazistą formę. [FR2_3] |
K_U01 [4/5] |
Student jest świadomy aspektów humanistycznych i etycznych związanych z fotografowaniem społeczeństwa, włączając postawę obiektywnego obserwatora i moralne prawo do fotografowania ludzkiego cierpienia. [FR2_4] |
K_K04 [5/5] |
Student wykazuje zdolność do wykorzystywania migawkowości fotografii i umiejętność "zamrażania czasu" w celu uchwycenia decydującego momentu w fotografii dokumentalnej. [FR2_5] |
K_W05 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C_FR2] | 15 |
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Obserwacja [e06] Plener [e09] |
egzamin |
FR2_1 |
wykład [W_FR2] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Odczyt [a04] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
egzamin |
FR2_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |