Montaż w filmie fabularnym 1
Kierunek studiów: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia
Kod programu: W8-SMRF19.2023

Nazwa modułu: | Montaż w filmie fabularnym 1 |
---|---|
Kod modułu: | W8-RF-SM-MON1A |
Kod programu: | W8-SMRF19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Montaż filmu fabularnego 1" ma zapewnić niezbędne przygotowanie operatorom, przystępującym do realizacji filmów fabularnych. W toku zajęć zostaną poruszone przede wszystkim zagadnienia tzw. pokrycia montażowego (czyli zapewnienia montażyście wystarczającej ilości materiału, umożliwiającej bezproblemowe zmontowanie sceny); zasady osi i kierunków spojrzeń; jak również potencjalnych błędów, które może popełnić nieświadomy montażu operator. W tym sensie autor zdjęć powinien przede wszystkim rozumieć zasady funkcjonowania montażu jako dynamicznego ciągu ujęć, które powinny dać się organicznie połączyć ze sobą. Doświadczenie nabyte podczas samodzielnego montowania własnych filmów rozwija umiejętności operatora podczas pracy na planie, a konkretnie, uczy „myślenia montażem”, tj. predykcji efektu wywołanego poprzez „sklejenie” kolejno przygotowywanych na planie ujęć. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna główne zasady poprawnego montażu w filmie dokumentalnym i rozumie funkcje poszczególnych planów wynikające z ich wielkości i ruchu. [MFFa1_1] |
K_W05 [3/5] |
Student zna sposoby łączenia ujęć filmowych i zakres oraz rodzaje błędów, jakie można popełnić w montażu w filmie fabularnym. [MFFa1_2] |
K_W05 [3/5] |
Student rozumie zależność między montażem i ciągłością wizualną filmu fabularnego, montażem i kompozycją kadru, ujęciami ruchomymi i statycznymi. [MFFa1_3] |
K_W05 [3/5] |
Student zna wymogi techniczne, estetyczne i narracyjne, jakie spełniać powinna całość materiału trafiającego do montażu filmu fabularnego oraz potrafi za pomocą montażu integrować techniczne, estetyczne i narracyjne aspekty przekazu audiowizualnego w jednolitą całość. [MFFa1_4] |
K_W08 [3/5] |
Student potrafi podczas pracy na planie jako operator filmowy "myśleć montażem" i przewidywać efekty sklejenia kolejnych ujęć w filmie fabularnym. [MFFa1_5] |
K_U03 [3/5] |
Student rozumie zasady osi i kierunków spojrzeń oraz potrafi identyfikować potencjalne błędy, które mogą wystąpić podczas pracy operatora filmowego. [MFFa1_6] |
K_U03 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C_MON1A] | 15 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] |
zaliczenie |
MFFa1_4 |
wykład [W_MON1A] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
MFFa1_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |