Scenariopisarstwo 1
Kierunek studiów: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia
Kod programu: W8-SMRF19.2023

Nazwa modułu: | Scenariopisarstwo 1 |
---|---|
Kod modułu: | W8-RF-SM-SCE1 |
Kod programu: | W8-SMRF19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Scenariopisarstwo 1" ma na celu zapoznanie studentów z różnymi elementami konstrukcji, budowy i estetyki obecnymi w scenariuszu filmowym oraz z typowymi błędami scenariopisarstwa. Uczestnicy kursu zdobywają wiedzę na temat zasad konstrukcji scenariusza filmowego oraz poznają różne modele scenariuszowe, takie jak modele Fielda, Daniela i Voglera. Kurs rozpoczyna się od przedstawienia historii scenariopisarstwa oraz omówienia podstawowych praw dramaturgii i modeli scenariuszowych. Następnie skupia się na redakcji i formatowaniu tekstu scenariusza oraz na praktycznym zastosowaniu poznanych zasad. Studenci zdobywają umiejętności analizy dzieł filmowych pod kątem scenariuszowym oraz samodzielnej konstrukcji krótkiego scenariusza, zgodnego z omawianymi wytycznymi. Podczas kursu studenci mają możliwość omówienia etapu przygotowawczego pracy nad projektem filmowym oraz poznania różnych metod redakcji i formatowania tekstu scenariusza. Udzielane jest studentom wsparcie na każdym etapie pracy nad scenariuszem, począwszy od wstępnego pomysłu (story outline, synopsis, treatment), aż do opracowania pełnego scenariusza etiudy fabularnej. Moduł "Scenariopisarstwo 1" umożliwia studentom zdobycie nie tylko teoretycznej wiedzy, ale również praktycznych umiejętności, które są niezbędne w procesie pisania scenariuszy filmowych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat różnych elementów konstrukcji, budowy i estetyki obecnych w scenariuszu filmowym oraz typowych błędów scenariopisarstwa. [Sce1_1] |
K_W05 [3/5] |
Student potrafi analizować dzieła filmowe pod kątem scenariuszowym. [Sce1_2] |
K_U03 [5/5] |
Student potrafi redagować i formatować tekst scenariusza oraz korzystać z różnych narzędzi i technik scenariopisarskich. [Sce1_3] |
K_W08 [4/5] |
Student potrafi samodzielnie konstruować krótki scenariusz zgodny z omawianymi wytycznymi. [Sce1_4] |
K_W08 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C_SCE1] | 15 |
Analiza SWOT [b10] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
Sce1_1 |
wykład [W_SCE1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
Sce1_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |