Film dokumentalny 2
Kierunek studiów: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia
Kod programu: W8-SMRF19.2023

Nazwa modułu: | Film dokumentalny 2 |
---|---|
Kod modułu: | W8-RF-SM-FD2 |
Kod programu: | W8-SMRF19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Film dokumentalny 2" to kontynuacja zajęć "Film dokumentalny 1", w ramach których studenci rozwijają swoje umiejętności w zakresie tworzenia filmów dokumentalnych. Ćwiczenie dokumentalne polega na realizacji filmu bez ingerencji w rozwój wydarzeń tj. studenci nie wymuszają zachowań bohaterów dokumentu. Zamiast tego polegają na obserwacji, reagując na sytuacje w czasie rzeczywistym, i rejestrują je w jak najbardziej naturalny sposób. Moduł ma na celu wykształcić u studentów otwartość i elastyczność tak, aby dostosować się do nieprzewidywalnego charakteru rejestrowanych wydarzeń. Moduł ukierunkowany jest na wykształcenie szybkiej i intuicyjnej reakcji, a także zdolności do podejmowania decyzji niezwłocznie, co pozwala na uzyskanie wrażliwego, szczerego i autentycznego portretu bohaterów filmu i ich historii. Podczas modułu "Film dokumentalny 2" studenci pracują nad bardziej zaawansowanymi aspektami produkcji filmowej. W ramach zajęć będą mieli okazję doskonalić swoje umiejętności w zakresie scenariusza, reżyserii, montażu i postprodukcji, a także poznawać różne style dokumentalne. Projekty realizowane są pod kierunkiem doświadczonego wykładowcy, który pomaga studentom w kreowaniu własnego języka wypowiedzi artystycznej. Praca w grupie, która jest nieodłącznym elementem zajęć, umożliwia studentom współpracę, rozwijanie umiejętności interpersonalnych oraz wymianę doświadczeń i pomysłów. W trakcie modułu "Film dokumentalny 2" studenci korzystają z profesjonalnego sprzętu szkolnego oraz oprogramowania, co umożliwia im tworzenie filmów o wysokiej jakości i w pełni wykorzystanie ich kreatywnego potencjału. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna różnorodne style i techniki tworzenia filmów dokumentalnych. [FD2_1] |
K_W02 [4/5] |
Student posiada umiejętności obserwacji i reagowania na sytuacje w czasie rzeczywistym podczas rejestrowania filmu dokumentalnego. [FD2_2] |
K_U07 [4/5] |
Student potrafi wykorzystywać wiedzę w zakresie tworzenia scenariusza, realizacji obrazu i potrafi dobierać odpowiedni profesjonalny sprzęt i metody realizacji zamierzonych zadań. [FD2_3] |
K_U01 [4/5] |
Studenci potrafi współdziałać w grupie, wykazuje niezbędne umiejętności interpersonalnych niezbędne do współpracy w zespole tworzącym film dokumentalny i jest gotowy do wymiany pomysłów. [FD2_4] |
K_U11 [4/5] |
Student jest gotów wykazać otwartość i elastyczność, umożliwiające dostosowanie się do nieprzewidywalnego charakteru rejestrowanych wydarzeń. [FD2_5] |
K_K06 [5/5] |
Student potrafi dokonywać szybkiej i intuicyjnej reakcji oraz podejmować decyzji w trakcie produkcji filmowej. [FD2_6] |
K_U01 [4/5] |
Student potrafi tworzyć autentyczne i szczere portrety bohaterów filmów dokumentalnych, dzięki zdolności do tworzenia wrażliwych narracji. [FD2_7] |
K_U03 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C_FD2] | 15 |
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Obserwacja [e06] |
egzamin |
FD2_1 |
wykład [W_FD2] | 15 |
Wykład monograficzny [a02] Wykład konwersatoryjny [b02] Projekcja [c02] |
egzamin |
FD2_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |