Techniki wizualizacji nanocząstek
Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S1BI19.2023

Nazwa modułu: | Techniki wizualizacji nanocząstek |
---|---|
Kod modułu: | 1BL_23_76 |
Kod programu: | W2-S1BI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Szerokie zastosowanie nanocząstek (na przykład w: biologii, kosmetologii, stomatologii, medycynie, rolnictwie) implikuje ich coraz większą obecność w ekosystemie. Ideą tego przedmiotu jest omówieniu technik wizualizacji nanocząstek, przedstawieniu dostępnych współcześnie metod ich badań oraz nabycia przez studentów praktycznych umiejętności przeprowadzania wybranych analiz.
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta:
(1) podstawowej wiedzy w zakresie współcześnie stosowanych metod analizy nanocząstek (transmisyjny i skaningowy mikroskop elektronowy),
(2) nabycie praktycznych umiejętności wybranych technik analizy nanocząstek,
(3) nabycie kompetencji w zakresie samodzielnego opracowywania materiałów źródłowych, wykonywania analiz elektronogramów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę i jest gotów do zasięgnięcia opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [K01] |
1BL_K01 [3/5] |
Potrafi planować i wykonywać w laboratorium proste pomiary fizyczne, biologiczne i chemiczne oraz dokonywać odpowiednich obserwacji na podstawie wizualizacji nanocząstek. [U01] |
1BL_U01 [3/5] |
Potrafi pracować samodzielnej oraz komunikować się z grupą podczas pracy zespołowej. [U02] |
1BL_U11 [4/5] |
Zna i rozumie metodologię badań biologicznych doświadczalnych pozwalających na wizualizację i detekcję nanocząstek w organizmach żywych. [W01] |
1BL_W08 [3/5] |
Zna i rozumie budowę i funkcjonowanie organizmów na każdym poziomie organizacji życia oraz rozumie zależności między organizmem a środowiskiem w związku z wpływem nanocząstek na ich strukturę i funkcję. [W02] |
1BL_W04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [K_1] | 10 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
laboratorium [L_1] | 35 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
U01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |