Seminarium licencjackie II Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S1BI19.2023

Nazwa modułu: Seminarium licencjackie II
Kod modułu: 1BL_23_57
Kod programu: W2-S1BI19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2026/2027
  • semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł jest kontynuacją i poszerzeniem działań realizowanych w trakcie seminarium licencjackiego I. Celem modułu jest przygotowanie studenta do samodzielnego opracowania pracy licencjackiej na podstawie krytycznej analizy najnowszej literatury przedmiotu. W ramach modułu student doskonali umiejętność udziału w dyskusji naukowej na temat przedstawionych zagadnień, dokonuje przeglądu aktualnej literatury światowej z zakresu biologii a także opracowuje wybrane zagadnienia seminaryjne oraz prezentuje na forum grupy autoreferat zawierający zagadnienia i wnioski zawarte w pracy licencjackiej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Rozumie znaczenie pracy doświadczalnej w naukach przyrodniczych, definiuje znaczenie analiz molekularnych we współczesnej biologii oraz przydatność kwalifikacji biologa na rynku pracy. Kształtuje i doskonali personalne zdolności autoprezentacji i dyskusji naukowej. [K_1]
1BL_K01 [2/5] 1BL_K02 [5/5] 1BL_K03 [4/5] 1BL_K05 [5/5]
Wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy z zakresu biologii i nauk pokrewnych, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zgodnej z profilem badawczym Instytutu lub promotora oraz tematem własnej pracy licencjackiej. [K_2]
1BL_K02 [3/5] 1BL_K04 [4/5] 1BL_K05 [5/5]
Prezentuje najnowsze osiągnięcia z zakresu biologii, ze szczególnym uwzględnieniem profilu badawczego Instytutu lub promotora. Systematycznie dokonuje kwerend piśmiennictwa, w tym anglojęzycznego, w zakresie profilu badawczego Instytutu lub promotora oraz własnej pracy licencjackiej. [U_1]
1BL_U02 [2/5] 1BL_U03 [3/5] 1BL_U10 [5/5] 1BL_U11 [3/5] 1BL_U13 [2/5] 1BL_U14 [4/5]
Poddaje konstruktywnej krytyce swoją aktywność na seminarium oraz uwzględnia w swoim postępowaniu uwagi prowadzącego oraz stanowisko innych uczestników zajęć [U_2]
1BL_U10 [5/5] 1BL_U11 [5/5]
Posiada wiedzę dotyczącą znaczenia badań naukowych w kontekście prawodawstwa dotyczącego ochrony własności intelektualnej, wykazuje poszanowanie dla pracy własnej oraz dla pracy innych ludzi. Jest świadom kosztochłonności badań w naukach eksperymentalnych i zna podstawowe mechanizmy ich finansowania. [W_1]
1BL_W10 [3/5] 1BL_W11 [5/5] 1BL_W13 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [01] 15 Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Analiza SWOT [b10] 
Prezentacja [c07] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie K_1 K_2 U_1 U_2 W_1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)