Zróżnicowanie szaty roślinnej
Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S1BI19.2023

Nazwa modułu: | Zróżnicowanie szaty roślinnej |
---|---|
Kod modułu: | 1BL_23_56 |
Kod programu: | W2-S1BI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Zróżnicowanie szaty roślinnej umożliwia studentowi poznanie: przyczyn formowania i modeli organizacji roślinności; czynników abiotycznych wpływających na ich zróżnicowanie; ogólnej charakterystyki zbiorowisk roślinnych na poziomie jednostek fizjonomicznych, typologicznych i syntaksonomicznych; zmienności piętrowej roślinności oraz gradientów klimatycznych, geograficznych i siedliskowych. Zalecane treści programowe umożliwią poznanie podstaw geobotaniki. Zdobyta wiedza i umiejętności przyczynią się do zrozumienia stanu środowiska przy pomocy roślinności. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Potrafi zastosować poznane metody i wykorzystać wiedzę do opisu formacji roślinnych i ekosystemów. [U1] |
1BL_U01 [3/5] |
Ma świadomość możliwości wykorzystania znajomości roślinności w praktyce. [U2] |
1BL_U03 [3/5] |
Tłumaczy przyczyny formowania i wyjaśnia modele organizacji roślinności. [W1] |
1BL_W01 [3/5] |
Wyjaśnia czynniki abiotyczne środowiska mające wpływ na różnorodność roślinności. [W2] |
1BL_W01 [4/5] |
Definiuje, klasyfikuje i opisuje różne typy roślinności. [W3] |
1BL_W02 [3/5] |
Zna podstawowe pojęcia i terminy z zakresu geobotaniki. [W4] |
1BL_W02 [4/5] |
Rozpoznaje gatunki wskaźnikowe głównych jednostek syntaksonomicznych. [W5] |
1BL_W07 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [F1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
egzamin |
U1 |
laboratorium [F2] | 20 |
Opis [a03] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Projektowanie [e04] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
U1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |