Rekultywacja terenów zdegradowanych
Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S1BI19.2023

Nazwa modułu: | Rekultywacja terenów zdegradowanych |
---|---|
Kod modułu: | 1BL_23_48 |
Kod programu: | W2-S1BI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Cel: uzyskanie wiedzy na temat przyczyn, skutków degradacji różnych elementów środowiska, klasyfikacji terenów zdegradowanych i zdewastowanych oraz różnych sposobów ich rekultywacji
Moduł przekazuje aktualną wiedzę i podstawy praktyczne zagospodarowania obszarów antropogenicznie przekształconych, procesów przyrodniczych zachodzących na terenach poprzemysłowych, jak również dotyczącą możliwości kształtowania i kreowania siedlisk na terenach zdegradowanych z wykorzystaniem odpowiednich gatunków roślin i zwierząt. Moduł umożliwia znajomość podstawowych metod rekultywacji i rewitalizacji terenów zdegradowanych koresponduje z podstawowymi zasadami przepisów prawa polskiego i implementowanego prawa Unii Europejskiej
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą klasyfikacji organizmów, różnorodności biologicznej, rozumie zjawiska i procesy przyrodnicze, które ją kształtują oraz wpływ człowieka na środowisko w skali lokalnej, regionalnej i globalnej [w1] |
1BL_W07 [3/5] |
Zna rodzaje metod doświadczalnych i terenowych oraz wymienia nowoczesne techniki laboratoryjne, pomiarowe i obrazowania stanowiące zaawansowaną wiedzę w tym zakresie [w2] |
1BL_W08 [3/5] |
Zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy [w3] |
1BL_W12 [3/5] |
Uczestnicząc w debacie, seminarium, dyskusji potrafi przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich [w4] |
1BL_W08 [2/5] |
Potrafi opracować wybrany problem biologiczny, pod nadzorem opiekuna, w oparciu o dane literaturowe i wyniki własnych badań [w5] |
1BL_U07 [4/5] |
Prezentuje wyniki samodzielnej pracy w postaci sprawozdań, referatów i esejów, potrafi przygotować samodzielnie dokumentację z przeprowadzonych obserwacji [w6] |
1BL_W07 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [1W] | 8 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Wykład problemowy [b01] Ekspozycja [c01] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
w1 |
ćwiczenia terenowe [2L] | 9 |
Ekspozycja [c01] Prezentacja [c07] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Obserwacja [e06] Plener [e09] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
w1 |
konwersatorium [3Kon] | 13 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
w1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |