Ewolucyjne zróżnicowanie wybranych narządów kręgowców
Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S1BI19.2023

Nazwa modułu: | Ewolucyjne zróżnicowanie wybranych narządów kręgowców |
---|---|
Kod modułu: | 1BL_23_40 |
Kod programu: | W2-S1BI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu poszerzenie wiedzy na temat budowy i ewolucji wybranych narządów i układów wewnętrznych kręgowców, ze szczególnym uwzględnieniem ich przemian w filogenezie. Podczas zajęć laboratoryjnych student nabywa umiejętność analizy i interpretacji preparatów makro- i mikroskopowych oraz wykonuje dokumentację na podstawie przeprowadzonych obserwacji |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę i jest gotów do zasięgnięcia opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
[1BL_K01_P] |
1BL_K01 [4/5] |
potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii właściwej dla nauk biologicznych i dziedzin pokrewnych
[1BL_U04_P] |
1BL_U04 [5/5] |
prezentuje wyniki samodzielnej pracy w postaci sprawozdań, referatów i esejów, potrafi przygotować samodzielnie dokumentację z przeprowadzonych ćwiczeń
[1BL_U09_P] |
1BL_U09 [5/5] |
posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą różnic w budowie komórek prokariotycznych i eukariotycznych, najważniejszych zależności funkcjonalnych zarówno między składowymi komórki jak i między komórkami, a także wiedzę dotyczącą organizacji tkanek, organów i zależności funkcjonalnych między nimi
[1BL_W03_P] |
1BL_W03 [4/5] |
posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą zagadnień filogenetycznych oraz procesów i kierunków ewolucji
[1BL_W06_P] |
1BL_W06 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [k] | 19 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
1BL_K01_P |
laboratorium [L] | 18 |
Pokaz/demonstracja [c06] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Obserwacja [e06] |
zaliczenie |
1BL_U04_P |
wykład [w] | 8 |
Wykład problemowy [b01] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
1BL_K01_P |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |