Moduł dyplomowy: cz1.
Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023

Nazwa modułu: | Moduł dyplomowy: cz1. |
---|---|
Kod modułu: | W6-ASKEK-S1-MODYPL1 |
Kod programu: | W6-S1AE19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem seminarium dyplomowego (cz.1.) jest przygotowanie osób studiujących do realizacji rozprawy licencjackiej o charakterze badawczo-teoretycznym lub badawczo-projektowym. Osoby studiujące pod opieką promotorki/promotora pracy określają jej przedmiot, ustalają temat oraz etapy jej realizacji. Ponadto zapoznają się z zasadami realizacji pracy naukowej lub projektowej oraz etycznymi aspektami prowadzenia tych aktywności. Część pierwsza modułu seminaryjnego jest poświęcona na opracowanie zagadnień teoretycznych wprowadzających w zagadnienia badawcze lub związane z koncepcją projektu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest świadomy etycznych konsekwencji podjętej aktywności naukowej, wykazuje się pożądaną postawą badacza zjawisk społecznokulturalnych [K01] |
ASKEK_K03 [4/5] |
wykazuje się świadomością poziomu wiedzy kierunkowej i potrafi ją wykorzystać w pracy badawczej wcześniej obejmując krytycznym namysłem uznaje potrzebę jej rozwijania w toku nauki i w biegu życia [K02] |
ASKEK-K01 [4/5] |
zna metodologiczne podstawy badań stosowane w naukach humanistycznych i społecznych, w tym podstawy projektowania [U01] |
ASKEK_W12 [5/5] |
potrafi posługiwać się wybranymi stanowiskami i wskazówkami teoretycznymi z zakresu nauk o kulturze i społecznych definiując tematykę badawczą i projektową [U02] |
ASKEK_U08 [5/5] |
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i na jej podstawie formułować opisy i charakterystyki zagadnień odnoszących się do problematyki podjętej w rozprawie [U03] |
ASKEK_U03 [5/5] |
ma uporządkowaną i poszerzoną wiedzę szczegółową z zakresu tematu podjętego w rozważaniach teoretycznych, wprowadzających do części badawczej lub projektowej rozprawy [W01] |
ASKEK_W01 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [fs_1] | 45 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Prezentacja [c07] Projektowanie [e04] Praktyka badawcza [e08] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |