Projektowanie działalności społecznokulturalnej
Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023

Nazwa modułu: | Projektowanie działalności społecznokulturalnej |
---|---|
Kod modułu: | W6-ASKEK-S1-PDSK |
Kod programu: | W6-S1AE19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu osoba studiująca przygotowuje się do projektowania działalności animacyjnej, upowszechnieniowej i edukacyjnej z zastosowaniem odpowiednich strategii projektowania w kulturze i pracy społecznej, pojęć, technik i narzędzi; kluczowym elementem zajęć jest zrozumienie specyfiki pracy projektowej poprzez poznanie kolejnych faz realizacji projektu z wyjaśnieniem ich znaczenia i wskazaniem zastosowania na każdym etapie działalności projektowej; ważnym elementem jest uświadomienie studentom zespołowego charakteru pracy projektowej wymagającej wyraźnego podziału obowiązków na wszystkich członków grupy z uwzględnieniem ich wiedzy, umiejętności i kompetencji uzasadniających poziom realizacji wyznaczonego zadania. Celem programu jest przygotowanie do wykorzystania narzędzi projektowych do praktycznej działalności animacyjnej, edukacyjnej i upowszechnieniowej w kulturze w odniesieniu do strategicznych kierunków rozwoju instytucji, organizacji, społeczności. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest przygotowany do odpowiedzialnego wykonywania zdań wynikających z uczestnictwa w grupowej pracy projektowej [K01] |
ASKEK_K05 [3/5] |
wykazuje się świadomością poziomu wiedzy i umiejętności niezbędnych do projektowania działań w kulturze; uznaje potrzebę ich dalszego rozwijania i doskonalenia warsztatu projektanta w toku nauki i w biegu życia [K02] |
ASKEK-K01 [3/5] |
wykazuje umiejętności organizowania, wspierania i zarządzania grupową pracą zespołową z wykorzystaniem metod, technik i narzędzi pracy społecznej i kulturalnej [U01] |
ASKEK_U09 [3/5] |
potrafi samodzielnego poszukiwać niezbędnych do pracy projektowej źródeł informacji w tym: przeszukiwanie oficjalnych baz danych na poziomie lokalnym, narodowym i europejskim; korzystanie z wewnętrznych dokumentów instytucji, grup i stowarzyszeń; analiza danych zastanych; orientuje się w aktualnej terminologii, treściach, układzie i sposobach dystrybucji standardowych dokumentów służących działalności projektowej w sferze edukacji, animacji i upowszechniania kultury [U02] |
ASKEK_U03 [3/5] |
potrafi opracować i zbudować narzędzia do diagnostyki społecznej wykorzystując zdobytą wiedzę oraz odwołując się do własnych doświadczeń uzyskanych w ramach indywidualnej działalności społeczno-kulturalnej [U03] |
ASKEK_U04 [2/5] |
zna kluczowe dla projektowania w kulturze metody, techniki, narzędzia i zasady oraz literaturę poświęconą tym zagadnieniom [W01] |
ASKEK_W13 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [fs_1] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Analiza SWOT [b10] Projektowanie [e04] Obserwacja [e06] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |