Organizacja i reżyseria widowisk
Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023

Nazwa modułu: | Organizacja i reżyseria widowisk |
---|---|
Kod modułu: | W6-ASKEK-S1-ORGR1 |
Kod programu: | W6-S1AE19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest zapoznanie osób studiujących ze specyfiką ekspresji twórczej jaką jest tworzenie w ramach sztuk performatywnych oraz przedstawienie problemów związanych z reżyserią i organizacją pracy zespołu artystycznego. Chodzi także o pobudzenie do rozwoju potencji twórczych, uświadomienie studiującym własnych ograniczeń i możliwości, a także stworzenie warunków do samodzielnej pracy nad sobą i pracy z innymi ludźmi. Zajęcia mają także za zadanie rozwijać umiejętność komunikatywnego wyrażania własnych myśli i poglądów. Zajęcia łączą teorię z działaniami praktycznymi. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma świadomość potrzeby ciągłego doskonalenia swych umiejętności i wiedzy jako warunku samorozwoju i wartościowych relacji osobowych traktowanych jako podstawa tworzenia widowisk, posiadając jednocześnie przekonanie o wartości podejmowanych działań; jest świadomy dylematów etycznych związanych z tymi działaniami [K01] |
ASKEK-K01 [4/5] |
Umie wykorzystywać wiedzę oraz własne doświadczenia w budowaniu własnego warsztatu pracy reżysera i inscenizatora (tworzenie widowisk)
[U01] |
ASKEK_U03 [4/5] |
Potrafi pracować z ludźmi z wykorzystaniem metod, technik i narzędzi pracy reżysera: stawiać i egzekwować zadania, inspirować i wspierać pracę zespołową w obrębie małej grupy społecznej; dostrzega etyczne skutki takich działań. [U02] |
ASKEK_U06 [3/5] |
Zna i rozumie kluczowe pojęcia dla pracy reżysera w kontekście edukacji kulturalnej i animacji. Posiada wiedzę na temat stosowanych metod, technik i narzędzi związanych z reżyserią widowisk realizowaną w różnych środowiskach społeczno-wychowawczych, w różnych grupach wiekowych, w formach instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych, a także posiada wiedzę na temat podstawowych norm i zasad etycznych w pracy z ludźmi. [W01] |
ASKEK_W01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [fs_1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Projekcja [c02] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Spektakl [c04] Pokaz/demonstracja [c06] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |