Społeczności kreatywne – koncepcje i praktyki
Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023

Nazwa modułu: | Społeczności kreatywne – koncepcje i praktyki |
---|---|
Kod modułu: | W6-ASKEK-S1-SKRE |
Kod programu: | W6-S1AE19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przygotowanie osoby studiującej do inicjowania i wspierania społecznej kreatywności i aktywności twórczej. Przygotowanie to opiera się na dwóch filarach: wiedzy o kreatywności i twórczości oraz ćwiczeniu rozwijającemu kreatywność osoby studiującej i umiejętność wykorzystania wiedzy do analizowania i inicjowania kreatywności jednostkowej i społecznej. W cyklu zajęć wykładowych osoby te otrzymują wiedzę interdyscyplinarną opartą o fundamentalne teorie i koncepcje kreatywności z zakresu filozofii, psychologii, socjologii oraz pedagogiki ze wskazaniem warunków rozwijania społecznej kreatywności. Obok wiedzy humanistyczno-społecznej osoby studiujące nabywają praktyczne umiejętności - w części praktycznej poznają cechy i formy organizacji społeczności kreatywnych, ćwiczą własne dyspozycje twórcze oraz studiują metody sprzyjające rozwijaniu społecznego potencjału kreatywnego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
uznaje wartość inicjatyw indywidualnych i społecznych służących kreatywnemu rozwojowi osób, grup i społeczności; rozwija i wspiera społeczne inicjatywy w tym zakresie [K01] |
ASKEK_K02 [3/5] |
potrafi zastosować wiedzę z zakresu wybranej dyscypliny nauki w powiązaniu z wiodącą dyscypliną studiowanego kierunku do rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych w procesie analizy, oceny lub planowania różnych form działalności twórczej i wspierania indywidualnej kreatywności [U01] |
ASKEK_U02 [3/5] |
w zaawansowanym stopniu zna, ważną dla rozumienia różnych form kreatywności społecznej, terminologię, stanowiska, koncepcje i teorie z zakresu nauk humanistycznych i społecznych [W01] |
ASKEK_W03 [3/5] |
posiada zaawansowaną wiedzę na temat wybranych dziedzin kultury, twórców, dzieł i działań stanowiącą inspirację do projektowania działań o charakterze twórczym a skierowanych do różnych grup i społeczności [W02] |
ASKEK_W01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [fs_1] | 30 |
Wykład problemowy [b01] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
K01 |
konwersatorium [fs_2] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
U01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |