Podstawy mykologii
Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S1BI19.2023

Nazwa modułu: | Podstawy mykologii |
---|---|
Kod modułu: | 1BL_23_08 |
Kod programu: | W2-S1BI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Cel: wyjaśnienie i przybliżenie pozycji systematycznej grzybów i organizmów gerzybopodobnych, z uwzględnieniem najnowszych trendów w systematyce.
Moduł przybliża i omawia pozycję systematyczną grzybów i organizmów grzybopodobnych w oparciu o różne kryteria biologiczne tych organizmów. Obejmuje przegląd zróżnicowania gromad i klas śluzorośli, grzybów i grzybów zlichenizowanych (porostów) wraz z przybliżeniem zagadnień cykli rozwojowych, filogenezy i tendencji ewolucyjnych. Treści obejmują: - charakterystykę pojęć związanych z biologią i morfologią grzybów i organizmów grzybopodobnych; - przegląd systematyczny grup grzybów i organizmów grzybopodobnych. Omawiane jest też wykorzystanie organizmów grzybowych i grzybopodobnych przez człowieka oraz główne zagrożenia powodowane prze te organizmy.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student wykazuje się odpowiednim poziomem wiedzy i zrozumienia terminologii biologicznej właściwej dla studiowanego przedmiotu i dziedzin pokrewnych [W1] |
1BL_W02 [2/5] |
posiada wiedzę dotyczącą różnic w budowie komórek prokariotycznych i eukariotycznych, a także wiedzę dotyczącą organizacji tkanek grzybów, organów i zależności funkcjonalnych między nimi [W2] |
1BL_W03 [1/5] |
posiada podstawową wiedzę dotyczącą klasyfikacji organizmów grzybowych na tle ogólnej różnorodności biologicznej, rozumie zjawiska i procesy przyrodnicze, które ją kształtują [W3] |
1BL_W07 [1/5] |
aktywnie uczestniczy w debacie, seminarium, dyskusji, potrafi przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska, potrafi pracować samodzielnie i z grupą podczas pracy zespołowej [W4] |
1BL_U10 [1/5] |
zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy [W5] |
1BL_W12 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [01Kw] | 5 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
W1 |
laboratorium [02L] | 10 |
Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Obserwacja [e06] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |