Matematyka w naukach przyrodniczych
Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S1BI19.2023

Nazwa modułu: | Matematyka w naukach przyrodniczych |
---|---|
Kod modułu: | 1BL_23_02 |
Kod programu: | W2-S1BI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł systematyzuje wiedzę z matematyki zdobytą w szkole średniej i poszerza ją o treści z zakresu biomatematyki niezbędną dla biologów. Szczególny nacisk położony jest na dobór odpowiednich narzędzi do opisu i modelowania zjawisk i procesów zachodzących w żywych organizmach. Dodatkowo moduł doskonali umiejętności analizy i interpretacji wyników oraz wyciągania wniosków. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Potrafi stworzyć lub zastosować odpowiedni model matematyczny opisujący obserwowane zjawisko/proces biologiczny [1] |
1BL_W01 [4/5] |
Wykorzystuje dostępne oprogramowanie matematyczne (w tym np. arkusz kalkulacyjny i inne programy do obliczeń zarówno numerycznych jak i analitycznych) [2] |
1BL_W09 [3/5] |
Potrafi interpretować otrzymane wyniki i rozumie potrzebę uwzględniania założeń w modelu. [3] |
1BL_W09 [3/5] |
Potrafi poprawnie zaplanować i wykonać obliczenia matematyczne [4] |
1BL_W09 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [1] | 30 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Praca z komputerem [d01] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
1 |
wykład [2] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie |
1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |