MARKETING DLA ARTYSTÓW
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: W6-S2EP19.2023

Nazwa modułu: | MARKETING DLA ARTYSTÓW |
---|---|
Kod modułu: | W6-EP-S2-MMAR |
Kod programu: | W6-S2EP19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma umożliwić studentowi zapoznanie się z koncepcją arts marketingu, a w szczególności ma na celu wprowadzenie artystów w tematykę wykorzystania koncepcji marketingowej na rynku kultury i sztuki. Celem zajęć jest przedstawienie możliwości, jakie niosą ze sobą tradycyjne i nowoczesne narzędzia komunikacji marketingowej
w procesie kreowania wizerunku artysty i/lub instytucji kultury czy sztuki oraz budowania relacji z interesariuszami (tj. publicznością, darczyńcami, subskrybentami i.in.).
1. Ewolucja koncepcji marketingowej.
2. Marketing organizacji non-profit.
3. Specyfika marketingu instytucji kultury.
4. Segmentacja rynku kultury i sztuki.
5. Instrumenty arts marketingu.
6. Projektowanie komunikacji marketingowej w arts marketingu
7. Event marketing oraz e-marketing w działalności z zakresu PR
8. Badania marketingowe w arts marketingu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie zasady dotyczące aspektów managerskich w zakresie sztuki [W6-EP-S2- MMAR_1] |
W6-EP-S2-W01 [2/5] |
Student jest gotów do wykorzystywania w różnych sytuacjach mechanizmów psychologicznych wspomagających podejmowane działania [W6-EP-S2-MMAR_10] |
W6-EP-S2-K03 [2/5] |
Student jest gotów do wypełniania roli społecznej absolwenta edukacji artystycznej ze szczególnym uwzględnieniem managementu sztuki [W6-EP-S2-MMAR_11] |
W6-EP-S2-K04 [2/5] |
Student jest gotów do podejmowania refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu edukatora sztuki [W6-EP-S2-MMAR_12] |
W6-EP-S2-K05 [2/5] |
Student zna i rozumie związki sztuki z innymi obszarami współczesnego życia w zakresie managementu sztuki [W6-EP-S2- MMAR_2] |
W6-EP-S2-W02 [2/5] |
Student potrafi projektować efekty prac artystycznych oraz edukacyjnych sztuk plastycznych w zakresie managementu sztuki w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym [W6-EP-S2- MMAR_3] |
W6-EP-S2-U02 [2/5] |
Student potrafi tworzyć, realizować i wyrażać własne koncepcje artystyczne i edukacyjne w zakresie managementu sztuki [W6-EP-S2- MMAR_4] |
W6-EP-S2-U01 [2/5] |
Ma świadomość rozwoju technologicznego związanego z zawodem artysty i edukatora sztuki w tym managera sztuki [W6-EP-S2- MMAR_5] |
W6-EP-S2-U04 [2/5] |
Student zna i rozumie ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanej z wybraną specjalnością managerską [W6-EP-S2- MMAR_6] |
W6-EP-S2-W08 [2/5] |
Student zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w zakresie managerstwa sztuki [W6-EP-S2- MMAR_7] |
W6-EP-S2-W09 [2/5] |
Student potrafi w sposób odpowiedzialny podchodzić do publicznych wystąpień działaniami managerskimi [W6-EP-S2- MMAR_8] |
W6-EP-S2-U07 [2/5] |
Student potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami managerskimi w obrębie sztuk plastycznych [W6-EP-S2- MMAR_9] |
W6-EP-S2-U08 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W6-EP-S2- MMAR_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
W6-EP-S2- MMAR_1 |
ćwiczenia [W6-EP-S2- MMAR_fs_2] | 30 |
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
W6-EP-S2- MMAR_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |