MARKETING DLA ARTYSTÓW Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: W6-S2EP19.2023

Nazwa modułu: MARKETING DLA ARTYSTÓW
Kod modułu: W6-EP-S2-MMAR
Kod programu: W6-S2EP19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ma umożliwić studentowi zapoznanie się z koncepcją arts marketingu, a w szczególności ma na celu wprowadzenie artystów w tematykę wykorzystania koncepcji marketingowej na rynku kultury i sztuki. Celem zajęć jest przedstawienie możliwości, jakie niosą ze sobą tradycyjne i nowoczesne narzędzia komunikacji marketingowej w procesie kreowania wizerunku artysty i/lub instytucji kultury czy sztuki oraz budowania relacji z interesariuszami (tj. publicznością, darczyńcami, subskrybentami i.in.). 1. Ewolucja koncepcji marketingowej. 2. Marketing organizacji non-profit. 3. Specyfika marketingu instytucji kultury. 4. Segmentacja rynku kultury i sztuki. 5. Instrumenty arts marketingu. 6. Projektowanie komunikacji marketingowej w arts marketingu 7. Event marketing oraz e-marketing w działalności z zakresu PR 8. Badania marketingowe w arts marketingu.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie zasady dotyczące aspektów managerskich w zakresie sztuki [W6-EP-S2- MMAR_1]
W6-EP-S2-W01 [2/5]
Student jest gotów do wykorzystywania w różnych sytuacjach mechanizmów psychologicznych wspomagających podejmowane działania [W6-EP-S2-MMAR_10]
W6-EP-S2-K03 [2/5]
Student jest gotów do wypełniania roli społecznej absolwenta edukacji artystycznej ze szczególnym uwzględnieniem managementu sztuki [W6-EP-S2-MMAR_11]
W6-EP-S2-K04 [2/5]
Student jest gotów do podejmowania refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu edukatora sztuki [W6-EP-S2-MMAR_12]
W6-EP-S2-K05 [2/5]
Student zna i rozumie związki sztuki z innymi obszarami współczesnego życia w zakresie managementu sztuki [W6-EP-S2- MMAR_2]
W6-EP-S2-W02 [2/5]
Student potrafi projektować efekty prac artystycznych oraz edukacyjnych sztuk plastycznych w zakresie managementu sztuki w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym [W6-EP-S2- MMAR_3]
W6-EP-S2-U02 [2/5] W6-EP-S2-U03 [2/5]
Student potrafi tworzyć, realizować i wyrażać własne koncepcje artystyczne i edukacyjne w zakresie managementu sztuki [W6-EP-S2- MMAR_4]
W6-EP-S2-U01 [2/5]
Ma świadomość rozwoju technologicznego związanego z zawodem artysty i edukatora sztuki w tym managera sztuki [W6-EP-S2- MMAR_5]
W6-EP-S2-U04 [2/5]
Student zna i rozumie ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanej z wybraną specjalnością managerską [W6-EP-S2- MMAR_6]
W6-EP-S2-W08 [2/5]
Student zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w zakresie managerstwa sztuki [W6-EP-S2- MMAR_7]
W6-EP-S2-W09 [2/5]
Student potrafi w sposób odpowiedzialny podchodzić do publicznych wystąpień działaniami managerskimi [W6-EP-S2- MMAR_8]
W6-EP-S2-U07 [2/5]
Student potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami managerskimi w obrębie sztuk plastycznych [W6-EP-S2- MMAR_9]
W6-EP-S2-U08 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W6-EP-S2- MMAR_fs_1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01]  zaliczenie W6-EP-S2- MMAR_1 W6-EP-S2-MMAR_10 W6-EP-S2-MMAR_11 W6-EP-S2-MMAR_12 W6-EP-S2- MMAR_2 W6-EP-S2- MMAR_3 W6-EP-S2- MMAR_4 W6-EP-S2- MMAR_5 W6-EP-S2- MMAR_6 W6-EP-S2- MMAR_7 W6-EP-S2- MMAR_8 W6-EP-S2- MMAR_9
ćwiczenia [W6-EP-S2- MMAR_fs_2] 30 Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01]  zaliczenie W6-EP-S2- MMAR_1 W6-EP-S2-MMAR_10 W6-EP-S2-MMAR_11 W6-EP-S2-MMAR_12 W6-EP-S2- MMAR_2 W6-EP-S2- MMAR_3 W6-EP-S2- MMAR_4 W6-EP-S2- MMAR_5 W6-EP-S2- MMAR_6 W6-EP-S2- MMAR_7 W6-EP-S2- MMAR_8 W6-EP-S2- MMAR_9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)