Superwizja procesu coachingowego
Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: W1-S1DF19.2023

Nazwa modułu: | Superwizja procesu coachingowego |
---|---|
Kod modułu: | DFC1_SPC |
Kod programu: | W1-S1DF19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł poświęcony jest superwizowaniu procesu coachingowego, który studiujący prowadzą samodzielnie z klientami spoza uczelni. Studiujący mają dzięki temu okazję do uczenia się prowadzenia pełnego procesu coachingwego w praktyce. Na zajęciach prowadzone są sesje superwizyjne w oparciu o nagrania, na które klienci wyrazili zgodę i zostały objęte specjalnym kontraktem, a także sesje interwizyjne (prowadzone przez samych studentów ze sobą nawzajem) z towarzyszeniem coacha-superwizora. Moduł ma na celu wykształcenie praktycznych umiejętności związanych prowadzaniem procesu coachingowego, który jest zgodny z wytycznymi czołowych organizacji branżowych w zakresie międzynarodowych standardów profesjonalnego świadczenia usług coachingowych, w tym zasadami etyki zawodowej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Etyka zawodowa coacha i etyka biznesu [DFC1_EZCIEB]
Metody i narzędzia coachingu 1 [DFC1_MINC1] Metody i narzędzia coachingu 2 [DFC1_MINC2] Podstawy psychopatologii [DFC1_PPP] Teorie coachingu [DFC1_TC] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę o zasadach prowadzenia profesjonalnego procesu coachingowego, w tym o prawidłowym kontraktowaniu usług, budowaniu relacji, standardach etycznych, poprawnej komunikacji, poszanowaniu i wzmacnianiu podmiotowości klienta, prawidłowym korzystaniu z metod, technik oraz narzędzi pracy coacha, ewaluacji usług, a także psychologicznych prawidłowościach związanych z charakterem procesu coachingowego. [DFC1_SPC_1] |
DFC1_W05 [5/5] |
Potrafi samodzielnie przeprowadzić proces coachingowy zgodny ze standardami profesjonalnymi. [DFC1_SPC_2] |
DF1_U07 [5/5] |
Docenia rolę superwizji w rozwoju profesjonalnym, w tym radzeniu sobie w trudnych sytuacjach w pracy coacha oraz rozumie znaczenie respektowania standardów profesjonalnych, w tym etyki zawodowej. [DFC1_SPC_3] |
DF1_K01 [5/5] |
Potrafi w kontakcie z klientem zewnętrznym prawidłowo informować o specyfice coachingu, zakresie własnych kompetencji w roli coacha oraz dbać o pozytywny wizerunek społeczny profesjonalnego coachingu. [DFC1_SPC_4] |
DF1_U05 [5/5] |
W sposób przedsiębiorczy podchodzi do projektowania rozwoju własnej kariery w branży usług coachingowych. [DFC1_SPC_5] |
DF1_U06 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [DFC1_SPC_war] | 60 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Analiza SWOT [b10] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Pokaz/demonstracja [c06] |
zaliczenie |
DFC1_SPC_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |