Wprowadzenie do komunikacji medialnej
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-S1FG19.2023

Nazwa modułu: | Wprowadzenie do komunikacji medialnej |
---|---|
Kod modułu: | W1-FGS1-WKM-2 |
Kod programu: | W1-S1FG19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przekazanie wiedzy, rozwój umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie dyskursu jako interdyscyplinarnego kierunku badań na podstawach językoznawczych oraz narzędzi analizy dyskursów w przestrzeni publicznej. Moduł podkreśla społeczny charakter komunikacji językowej, w tym szczególnie rolę języka przy tworzeniu, utrwalaniu oraz zmianie relacji społecznych, jak również wskazują na potencjał badań o nachyleniu krytyczno-dyskursywnym związany z mediacją językową i kulturową. Zakresy tematyczne modułu obejmują m.in. definicję pojęcia dyskurs, specyfikę dyskursu jako przedmiotu badań, relację dyskursu i kultury, praktyki komunikacyjne, specyfikę komunikacji i języka mediów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
posiada gotowość do uznawania znaczenia zdobytej wiedzy z obszaru dyskursu medialnego w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z działalnością zawodową [K01] |
FG_K02 [4/5] |
potrafi rozpoznać i posługiwać się środkami językowymi typowymi dla komunikacji medialnej oraz rozwiązywać problemy związane z tym typem komunikacji [U01] |
FG_U01 [4/5] |
potrafi w sposób twórczy, refleksyjny i krytyczny wyszukiwać, oceniać, selekcjonować, analizować, zestawiać, dobierać i użytkować teksty z zakresu komunikacji medialnej [U02] |
FG_U03 [4/5] |
posiada wiedzę ogólną w zakresie specyfiki komunikacji medialnej [W01] |
FG_W01 [4/5] |
zna główne kierunki badań w zakresie dyskursu i komunikacji medialnej [W02] |
FG_W01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-FGS1-WKM-C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |