Inżynierskie metody zapobiegania i ograniczania skutków geozagrożeń
Kierunek studiów: Inżynieria zagrożeń środowiskowych
Kod programu: W2-S1IZ19.2023

Nazwa modułu: | Inżynierskie metody zapobiegania i ograniczania skutków geozagrożeń |
---|---|
Kod modułu: | W2-IZ-S1-312 |
Kod programu: | W2-S1IZ19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest przedstawienie wybranych metod inżynierskich zapobiegania i ograniczania skutków geozagrożeń, wśród których przedstawiono: wietrzenie, sufozję, kras, procesy przemieszczania mas gruntu w obrębie zboczy, zagrożenia sejsmiczne. Szczególną uwagę zwrócono na występowanie katastrofalnych zjawisk klimatycznych
i ograniczanie ich skutków oraz wielkie pożary lasów i upraw rolnych, zapobieganie ich powstawaniu, ograniczanie rozwoju i naprawa szkód. Ponadto uwzględniono erozję wodną i melioracje przeciwerozyjne.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do rozwiązywania zadań inżynierskich nakierowanych na geozagrożenia i ograniczanie ich skutków oraz wielkie pożary lasów i upraw rolnych, zapobieganie ich powstawaniu, ograniczanie rozwoju i naprawa szkód. Ponadto uwzględniono erozję wodną i melioracje przeciwerozyjne [U01] |
W01 [3/5] |
potrafi rozwiązywać praktyczne zadania inżynierskie korzystając ze standardów, norm i technologii właściwych dla poczynań przeciwdziałających geozagrożeniom. [U02] |
U03 [3/5] |
potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie z zakresu geozagrożeń oraz dokonać ustnej prezentacji zagadnień szczegółowych z zakresu geozagrożeń zarówno w języku polskim jak i angielskim. [U03] |
U13 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [W2-IZ-S1-312_fs_1] | 30 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
U01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |