Zrównoważony rozwój a geozagrożenia
Kierunek studiów: Inżynieria zagrożeń środowiskowych
Kod programu: W2-S1IZ19.2023

Nazwa modułu: | Zrównoważony rozwój a geozagrożenia |
---|---|
Kod modułu: | W2-IZ-S1-014 |
Kod programu: | W2-S1IZ19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest poznanie założeń idei zrównoważonego rozwoju. W szczególności celów zrównoważonego rozwoju i zróżnicowanych problemów jakie stoją przed człowiekiem aby je wprowadzić. Współczesną rolą zrównoważonego rozwoju w przeciwdziałaniu wystąpienia geozagrożeń oraz wyjaśnieniu przyczyn wystąpień geozagrożeń w ujęciu globalnym kontynentalnym, regionalnym czy tez lokalnym. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
rozumie idę zrównoważonego rozwoju w kontekście zmian społecznych i klimatycznych [KS01] |
W04 [5/5] |
potrafi w analizie przyczynowo-skutkowej w zakresie występowania geozagrożeń dostrzegać ich przyczyny w „rozwoju niezrównoważonym” [U01] |
W01 [2/5] |
zna genezę i definicję zrównoważonego rozwoju. Rozumie podstawowe, problemowe zagadnienia dotyczące idei zrównoważonego rozwoju [W01] |
W01 [3/5] |
zna i poprawnie stosuje podstawowe kategorie pojęciowe i terminologię dotyczącą geozagrożeń [W02] |
W01 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-IZ-S1-014_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Plener [e09] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
KS01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |