Terenowe metody meteorologiczne w analizie zagrożeń środowiskowych
Kierunek studiów: Inżynieria zagrożeń środowiskowych
Kod programu: W2-S1IZ19.2023

Nazwa modułu: | Terenowe metody meteorologiczne w analizie zagrożeń środowiskowych |
---|---|
Kod modułu: | W2-IZ-S1-226 |
Kod programu: | W2-S1IZ19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Zajęcia kładą nacisk na praktyczne umiejętności wykonania w terenie meteorologicznych pomiarów i obserwacji związanych z analizą środowiska przyrodniczego. Zapoznają z współczesnymi technikami i urządzeniami pomiarowymi w zakresie pomiarów meteorologicznych. Uczą wzajemnych relacji i powiązań pomiędzy różnymi skalami klimatycznymi w odniesieniu do geozagrożeń. Uczą analizowania i wyciągania poprawnych wniosków z przeprowadzonych pomiarów i obserwacji meteorologicznych w zakresie prognozowania zjawisk związanych z geozagrożeniami. Zajęcia zapoznają także studentów z działalnością instytucji państwowych odpowiedzialnych za identyfikację i ostrzeganie przed geozagrożeniami. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
przeprowadza obserwacje oraz wykonuje w terenie pomiary meteorologiczne w zakresie obejmującym geozagrożenia [U01] |
U04 [3/5] |
potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. [U02] |
U03 [3/5] |
w interpretacji zjawisk i procesów dotyczących zagrożeń meteorologicznych opiera się na podstawach empirycznych, rozumiejąc w pełni znaczenie metod matematycznych i statystycznych [W01] |
W01 [3/5] |
na podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii środowiskowej nakierowanej na zagrożenia meteorologiczne [W02] |
W03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia terenowe [W2-IZ-S1-226_fs_1] | 36 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Praktyka [e05] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
U01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |