Zmiana klimatu jako źródło zagrożeń środowiskowych
Kierunek studiów: Inżynieria zagrożeń środowiskowych
Kod programu: W2-S1IZ19.2023

Nazwa modułu: | Zmiana klimatu jako źródło zagrożeń środowiskowych |
---|---|
Kod modułu: | W2-IZ-S1-012 |
Kod programu: | W2-S1IZ19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Przedmiot zaznajamia studentów z wynikami badań dotyczącymi zmian klimatu w różnych skalach czasowych i przestrzennych. Uwzględnia przyczyny, skutki oraz potencjalne zagrożenia dla człowieka i środowiska wynikające ze zmian klimatu. Opisuje metody pozyskiwania danych i ich rekonstrukcje. Omawiane są ponadto kwestie scenariuszy zmian warunków klimatycznych w przyszłości. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu zmian klimatu, wykazuje potrzebę stałego aktualizowania tej wiedzy oraz podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych w zakresie zagrożeń klimatycznych [K01] |
K01 [2/5] |
student potrafi właściwie dobierać dostępne źródła informacji dotyczące zmian klimatu oraz dokonywać ich krytycznej analizy i syntezy [U02] |
U02 [3/5] |
student potrafi rozwiązywać praktyczne zadania inżynierskie wymagające korzystania ze standardów i norm właściwych dla poczynań przeciwdziałających skutkom zmian klimatu [U13] |
U13 [2/5] |
student zna zastosowania osiągnięć naukowych dotyczących skutków zmian klimatu w środowisku naturalnym i życiu społeczno-gospodarczym z uwzględnieniem postulatu rozwoju zrównoważonego [W05] |
W05 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-IZ-S1-012] | 15 |
Wykład monograficzny [a02] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] |
egzamin |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |